Az SCA azt követően jelentette be
egy második új sáv meghosszabbítására (ezt a 2015-ös bővítés során építették), és egy már meglévő kiszélesítésére, valamint mélyítésére vonatkozó gyorsított terveket,
hogy tavaly az Ever Given konténerszállító hajó keresztbe fordult az átkelőben, és hat napra elzárta a világ egyik legfontosabb tengerhajózási útvonalát. Ez a csatorna biztosítja továbbá a legrövidebb tengeri összeköttetést Európa és Ázsia között. Fontosságát növeli, hogy ezen a mesterségesen kialakított átjárón halad át a globális hajóforgalom mintegy 15 százaléka.
A projekt a tervek szerint 24 hónap alatt készülhet el. 2021 júliusában kezdtük el, és 2023 júliusában már be is fejezhetjük"
- nyilatkozta Osama Rabie elnök egy dubaji rendezvény alkalmával.
A hajók konvojokban haladnak át a csatornán, és
a második sáv meghosszabbítása hat hajóval növelheti a kapacitást
- jelentette ki Rabie, további részletek ismertetése nélkül.
A csatorna legdélebbi 30 kilométeres szakaszát, ahol az Ever Given megfeneklett, a korábban bejelentett tervek szerint 40 méterrel kelet felé szélesítik, és 66 lábról (20 méter) 72 lábra (22 méter) mélyítik.
Ez mintegy harminc százalékkal javítja majd a hajóforgalmat a csatornának ezen a nehéz szakaszán"
- mondta Rabie.
A teljes projekt kivitelezéséért a felelősséget a Szuezi-csatorna Hatóság és kapcsolódó vállalatai vállaltak magukra.
Az SCA elnöke arra a kérdésre, hogy az iráni üzemanyag- vagy olajszállítmányok az amerikai szankciók ellenére áthaladnak-e a Szuezi-csatornán, azt mondta:
Nem alkalmazunk megkülönböztetést az egyes országok hajói között, így az iráni olajrakománnyal megpakolt hajókat is átengedjük a csatornán".
A libanoni fegyveres csoport, a Hezbollah tavaly iráni üzemanyagot importált, aminek célja állítása szerint a hiány kezelése volt. A szállítmányokat Szírián keresztül szállították, hogy elkerüljék a szankciókkal kapcsolatos bonyodalmakat.