György László a Tanítsunk Magyarországért! programnak a Szegedi Tudományegyetemen (SZTE) rendezett nyílt napján azt mondta, Magyarországon - ahogy a világon mindenütt - vannak olyan, a munka és a továbbtanulási lehetőségektől távol eső kistelepülések, ahonnan a gyerekek nem tudják befutni azt a pályát, amelyre a képességeik alapján alkalmasak lennének.
Az ezeken a kistelepülésen élő gyerekeknek - noha 98 százalékuk továbbtanul - az 54 százaléka csupán általános iskolai végzettséget szerez, szemben a 12 százalékos országos átlaggal
- közölte az államtitkár.
Kifejtette, elsősorban az a probléma, hogy ezek a gyerekek 14 éves korukig nem hagyják el településük határát. Az ezt követő iskola- és közösségváltást így megpróbáltatásként élik meg.
A Tanítsunk Magyarországért! program meghatározó élményekhez juttatja ezeket a diákokat.
A velük foglalkozó, hozzájuk korban közel álló mentoroknak pedig olyan kérdéseket is fel mernek tenni, amilyeneket másoknak nem - mondta a politikus.
A nyílt napon részt vevő mentorhallgatókhoz szólva hangsúlyozta, ha egyvalakivel jót tudnak tenni, akkor az egész társadalommal tesznek jót.
György László úgy fogalmazott, a mentorhallgatók is legalább annyit tanulhatnak ebből munkából, mint az az általuk segített diákok. Az így szerzett tapasztalataikat pedig későbbi munkájuk során is tudják hasznosítani.
Fendler Judit kancellár hangsúlyozta, az SZTE célja, hogy a régióban azokat a fiatalokat, akik részt kívánnak venni a felsőoktatásban, ebben semmi ne akadályozhassa meg. Ehhez komoly eszközt jelent a Tanítsunk Magyarországért! program.
Újvári Edit, az SZTE Juniorakadémia igazgatója közölte, az egyetem öt karáról kilenc oktató kapcsolódott be a mentorhallgatók képzésébe. Jelenleg a felsőoktatási intézmény száz mentorhallgatója a dél-alföldi régió 21 általános iskolájában foglalkozik a kisdiákokkal, a tavaszi félévben pedig további száz egyetemista kapcsolódik be ebbe a munkába.