A Nike által benyújtott iratok szerint a StockX nevű online viszonteladó cég a múlt hónapban kezdett el Nike cipőket nem helyettesíthető tokenekként (NFT) árusítani, és azt állította az internetes vásárlóinak, hogy a virtuális cipő tokeneket „a közeljövőben" valódi cipőre válthatják majd át.
A vállalat állítólag több mint 500 Nike márkájú NFT-t értékesített
– írja az RT.com.
Az amerikai sportszergyártó arra hivatkozott, hogy a StockX akciója megsértette a Nike védjegyét, illetve megtévesztette az ügyfeleket. A perben a Nike az NFT-eladások leállítását kéri, illetve kártérítést is követel, azonban ennek összegét nem hozták nyilvánosságra.
A Nike egyébként maga is bejelentette korábban, hogy februártól NFT formájában virtuális ruházati cikkeket forgalmaz majd, együttműködve az RTFKT nevű digitális stúdióval, melyet a cég tavaly vásárolt fel.
Az NFT-k kibocsátásával kapcsolatos perek az elmúlt időszakban kezdtek megszaporodni, ahogy a „metaverzum" platformok népszerűsége megnőtt,
a vállalatok pedig igyekeztek lecsapni az üzleti lehetőségre. A Nike előtt korábban az Hermés divatház is indított már hasonló pert, de ennél is különösebb volt, amikor tavaly a Miramax filmstúdió beperelte Quentin Tarantinót, miután a rendező közölte, a Ponyvaregény című filmjéhez kapcsolódó NFT-ket tervez kibocsátani.