A CIB Bank közzétett tájékoztatását szó szerint idézzük:
"Tájékoztatunk benneteket, hogy a CIB Bank Mobilalkalmazás működésében időszakos kiemelt terhelés miatt ma várhatóan fennakadások lehetnek, ami miatt az elektronikus szolgáltatásainkba való belépés, és a funkciók elérése több időt vehet igénybe. Az okozott kellemetlenségért elnézéseteket kérjük, és köszönjük a megértést, türelmet!"
A bank emellett arról tájékoztatja ügyfeleit honlapján, hogy az alábbiakban jelzett időpontban a felsorolt szolgáltatásaik nem, vagy csak korlátozottan lesznek elérhetőek informatikai rendszerük fejlesztése miatt.
2022. március 2-án (szerda) 20:30 és 23:30 óra között
Az Origo kereste a CIB Bankot részletesebb információkért, illetve azzal kapcsolatban, a mai jelzésük összefügg-e a február utolsó napján tapasztalt nehézségekkel.
Válaszában Szinai Ádám, a pénzintézet marketingkommunikációs és PR vezetője azt a tájékoztatást adta, hogy a két nappal korábban tapasztalt problémáknak nincs köze a mai tervezett karbantartáshoz. "A hétfői problémát egy IT karbantartást követő technikai hiba okozta, aminek a kijavítása elhúzódott és csak a nap végén tudtuk fokozatosan növelni az érintett szolgáltatásokat érintő kiszolgálási sebességet. Ma pedig azt látjuk, hogy - vélelmezhetően a Sberbankkal kapcsolatos mai bejelentések miatt - megnőtt az ügyfélforgalom az elektronikus csatornáinkon is, sok számlanyitási kezdeményezést is tapasztalunk a hálózatban. Mindez összességében azt okozza, hogy az elektronikus szolgáltatásaink válaszideje megnövekedett, időszakosan a szokásosnál többet kell várni ügyfeleinknek arra, hogy például a mobilalkalmazásba belépjenek, vagy azon belül egy-egy adott tranzakciót el tudjanak végezni. Emiatt jeleztük ezt ügyfeleinknek.
Ami a ma estére tervezett honlapleállítást illeti, az egy tervezett karbantartás lesz, amit a szabályok szerint előre kell jelezni.
Türelmüket köszönjük, és elnézést kérünk a kellemetlenségért!" - írja tájékoztatásában a banktól Szinai Ádám.