A gyémántkitermelés értéke alapján világelsőnek számító De Beers 18 százalékkal növelte az eladásait az idei második értékesítési ciklusban, a tavalyi azonos időszakhoz képest. A gyémántpiac tehát egyértelműen talpra állást mutat a koronavírus-járvány időszakához képest – írja a Mining.com.
A társaság február 21. és 25. között 650 millió dollárért adott el gyémántokat, ami bár 10 millió dollárral elmaradt az idei első körtől, de meghaladta a tavalyi második körben realizált 550 millió dolláros szintet.
A De Beers egyébként minden évben 10 alkalommal hirdet meg eladást Botswana fővárosában, és a meghívott vásárlóknak általában el is kell fogadniuk az árat.
A bányaóriás emellett profitálni tudott a gyémántpiac általános felíveléséből, és nagyjából 8 százalékkal emelte az árait januárban. Ráadásul 2021-ben már folyamatos áremelkedés volt megfigyelhető a nyersgyémántok piacán, miután a járvány első évében az értékesítés szinte teljesen befagyott.
A De Beers stratégiája pedig kifizetődő volt. A társaság vezetője, Mark Cutifani még decemberben közölte, hogy az eladásaik 23 százalékkal emelkedtek, mindössze egy év alatt.
Jelenleg pedig az sem mellékes, hogy a De Beers akár komolyan profitálhat is az Oroszország ellen kivetett gazdasági szankciókból is.
A vállalat egyik legnagyobb versenytársa ugyanis az orosz Alrosa, amely az orosz gyémántkitermelés 90 százalékát adja, és a globális kínálat 28 százalékáért felel. Vagyis az Alrosa piaci szerepének visszaszorulása még inkább felértékelheti a De Beers pozícióját.