Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az átadóünnepségen hangsúlyozta: Magyarország vasútbarát kormánya a környezetkímélő és energiahatékony közlekedési mód fejlesztését központi elemként kezeli.
A következő egy-másfél évtizedben hatezer milliárd forintot szánnak pálya- és járműkorszerűsítésekre
- mondta.
Hozzáfűzte: a "közlekedés zöldítését" a villamosított hálózat folyamatos bővítésével segítik.
Tavaly nyáron fejeződött be az észak-balatoni vasútvonal villamosítása Szabadbattyántól Balatonfüredig, a kivitelezők jelenleg is dolgoznak a Püspökladány-Biharkeresztes és a Szeged-Röszke szakaszokon.
A továbbiakban az észak-balatoni és a Debrecen-Balmazújváros szakaszok mellett, a most felújított Szombathely-Kőszeg vasútvonal villamosítása következik"
- közölte Mosóczi László.
Az államtitkár a Vas megyét érintő közúti fejlesztésekről szólva emlékeztetett: tavaly adták át az M8-as autóút Körmend és Rábafüzes közötti szakaszát, és elkészült a 87-es főút Kőszeg és Rőtfalva országhatár közötti szakasza is.
Már a tervezésnél tart az M86-os autóút Szombathely-Zanat és Körmend közötti szakasza, az M87-es Szombathely és Kőszeg közötti szakasza, valamint a 87-es és a 89-es számú főút szombathelyi elkerülő szakasza is.
Ágh Péter (Fidesz) országgyűlési képviselő, aki Vas megye 2. számú választókerületében újra indul az április 3-ai választásokon, kijelentette: Vas megyében a vasúti és közúti közlekedés 2010 óta dinamikusan fejlődött, a szolgáltatás színvonala és minősége is javult, szavai szerint a kormányzat támogatásával ezen a területen is sikerült "előre lépni".
Vas megye és ezen belül Kőszeg és térsége is felemelkedő pályán van, ez a pályaív pedig a közös munkával a következő négy évben is folytatható lesz - mondta.
Hende Csaba (Fidesz) Szombathely és térsége országgyűlési képviselője, aki szintén indul a mandátumért a közelgő választáson kiemelte: a jelenlegi kormány a "béke és az építkezés" kormánya.
Ne cseréljük fel a békét és építkezést, a békétlenségre és az értékek rombolására!"
- hangoztatta.
Básthy Béla (Fidesz), Kőszeg polgármestere hangsúlyozta: nagy jelentőséggel bír, hogy az a Kőszeg, amelyet egykor az ország egyik "végállomásaként" emlegettek, ma Ausztria irányába csatlakozási ponttá és fontos intermodális közlekedési csomóponttá vált.
Homlok Zsolt, a vasúti rekonstrukciót kivitelező Homlok Építő Zrt. tulajdonosa és vezérigazgatója közölte: nyolc hónapi feszített munkával sikerült a megrendelő által kért magas minőségben elvégezni a versenykörülmények között elnyert munkát. Reményeit fejezte ki, hogy vasi alapítású cége bekapcsolódhat majd a felsővezeték építésébe is.
Kövesdi Szilárd, a GYSEV elnök-vezérigazgatója úgy fogalmazott: idén 150 éves cégük kiemelt projektjei közé tartozik a Kőszeg-Szombathely közötti vonalszakasz villamosítása.
A fejlesztésnek köszönhetően nemcsak a 17 kilométeres vasúti pálya újult meg teljesen, de vasúti-közúti kereszteződéseket, a kőszegi vasútállomást és hét további megállóhelyet is felújítottak a szakaszon. Kényelmes magas peronok, korszerű LED-es térvilágítás és utastájékoztató eszközök, valamint kerékpártárolók is épültek.