A tárcavezető közölte, hogy a fejlesztést az állam 4,4 milliárd forinttal támogatja, s annak nyomán három új gyártósort telepítenek, így megduplázva a hazai leányvállalat fecskendőgyártási kapacitását.
A termelés várhatóan 2024 végén indul majd meg.
Kiemelte, hogy az ukrajnai háború kitörésével kapcsolatban a kormány elsődleges feladata a magyar emberek biztonságának garantálása, illetve annak megakadályozza, hogy belesodródjon az ország a konfliktusba. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor szerinte a gazdasági növekedés fenntartása is fontos.
Ha valamikor, akkor a gazdaságnak most kell igazán jól teljesítenie, annak érdekében, hogy az ország el tudja látni a megnövekedett feladatait, hogy a hozzánk menekülők tisztességes ellátására is elő tudjuk állítani a szükséges forrásokat. Ha valamikor, akkor most nagyon fontosak a munkahelyeket teremtő beruházások"
- szögezte le.
Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy az utóbbi években felértékelődött az egészségipar szerepe, különös tekintettel arra, hogy a koronavírus-járvány megmutatta: a stratégiai területeken fontos a nemzeti képességek kiépítése.
Ezzel kapcsolatban közölte, hogy Magyarország is invesztál a hazai oltóanyag-gyártási kapacitások megteremtésébe, a vakcinákat azonban fecskendőkbe is kell tölteni. "Aki erre képes, az egészen biztosan ellenállóbb lesz minden hasonló kihívással szemben" - mondta.
A miniszter ezt követően arról számolt be, hogy a folyamatos kapacitásbővítéseknek köszönhetően
Magyarország mára évi 140-150 millió dollár értékben exportál fecskendőket, míg 2010-ben a kivitel mindössze hárommillió dollár volt.
A világon évente előállított négymilliárd darab előre tölthető fecskendőből hárommilliárdot a Magyarországon jelenleg 1600 főt foglalkoztató Becton Dickinson gyárt, ebből 400 milliót Környén. Ezt a számot a most bejelentett beruházással egymilliárdra kívánják növelni - tájékoztatott.
Végezetül pedig azt közölte, hogy minisztersége kezdete óta ez a 99. amerikai vállalat, amelynek beruházását támogatja a kormány. Majd hozzátette, hogy a két ország közötti kereskedelmi forgalom volumene tavaly 21 százalékos növekedést követően hétmilliárd dollárra nőtt, és így csúcsot döntött.