Az ilyen személygépjárművek és a cég fuvarszolgáltatásai egyelőre csak a munkatársak számára elérhetőek, de remélik, hogy hamarosan a nagyközönség felé is nyithatnak.
Habár a Waymo járművei már évek óta közlekednek a városban, de eddig még biztonsági szakemberek ültek a sofőrülésben.
San Franciscóban egy 100 százalékban elektromos és sofőr nélküli Jaguar I-PACE felvett egy Waymo mérnököt, akivel útba ejtettek egy kávézót, majd sikeresen megérkeztek a vállalathoz"
- írta a cég a honlapján.
A vállalat 2017-ben az arizonai Phoenix East Valley területén tesztelte az akkor még csak részben automatikus járműveit, majd három évvel később kivették az emberi biztonsági sofőröket.
San Francisco mellett a vállalat most Phoenix belvárosára is kiterjeszti teljesen automatizált szolgáltatásait
(azaz a személyszállítást) - közölte a cég -, kezdetben ismét a vállalat alkalmazottaival, mielőtt a nagyközönség felé is nyitnának.
San Francisco már számos automatizált járműkísérlet helyszíne volt, a kaliforniai hatóságok 2021-ben rekordszámú ilyen autó közlekedését engedélyezték. Nem meglepő tehát, hogy ennek következtében az autonóm járműveket érintő ütközések száma is meredeken emelkedett.