Európában a vártnál is nagyobb ütemben növekszik a vegánok száma. A legnagyobb arányú fejlődés Németországban figyelhető meg, ahol az asztalukról az állati termékeket száműzők köre 2020 végén meghaladta a 2,6 milliót, míg 2016-ban csupán 1,3 millióan voltak. Az adatok szerint alig négy év alatt megduplázódott a vegán fogyasztók csoportja – derül ki a berlini központú Veganz élelmiszerhálózat közelmúltban publikált, 2600 fogyasztó megkérdezésével készült kutatásából.
A válaszok arra is rávilágítanak, hogy
az életmódot követő európaiak szinte pontosan harmada (33 százalék) számos termék mellett – felvágottak, sajtok – a snackek, müzliszeletek terén is a jelenleginél több vegán változatot szeretne látni a boltok polcain.
Ezek a visszajelzések rámutatnak, hogy melyek azok a területek, amelyek az élelmiszeripari vállalatok fejlesztési irányaiban kulcsfontosságúak lehetnek a következő években.
A piacbővülés egyre komolyabb ütemét jelzi előre, hogy a kutatás szerint a magukat flexitáriánusnak vallók – akik elsősorban növényi eredetű táplálékokat fogyasztanak, ám alkalmanként azért húst is esznek – csaknem tizede el tudja képzelni, hogy a közeljövőben vegán étrendre térjen át.
A vegán étrend megítélése jelentősen módosult az elmúlt néhány évben, és az elfogadottsága egyre nagyobb. Ma már egyértelműen a múlté, hogy valamiféle csodabogarakként tekintenek azokra, akik lemondanak az állati eredetű termék fogyasztásáról. A Magyarországon is egyértelműen tapasztalható trendre reagálva kezdte el vegán termékcsaládja fejlesztését a Cerbona, amellyel valós és egyre bővülő igényt szeretne kiszolgálni"
– mondta el Mészáros Tamás ügyvezető igazgató.
A Cerbona vegán termékcsaládja a múlt év végétől került a boltok polcaira és a visszajelzések alapján nagy az érdeklődés az innovatív termékek, és az izgalmas ízpárosítások iránt.
Az ügyvezető a vállalat közleménye szerint az MTI kérdésére elmondta, hogy jelenleg müzliszeletek, rizskásák, granolák és fehérjeszeletek találhatóak a vegán termékcsaládban, de később még bővülhet a portfolió.
A vegán termékek döntő részét a fehérvári üzemben gyártják.
A vegán termékcsalád bevezetése jelenleg is zajlik, és vannak olyan termékek, amelyek csupán néhány hete találhatóak meg a polcokon. A gluténmentes élelmiszerek sikereit alapul véve ebben a funkcionális kategóriában is érdemi növekedéssel kalkulál a társaság, az elkövetkező években több 100 millió forintos forgalommal.