Az Inc. magazin rovatvezetője, Jason Aten arról számolt be, hogy már a beszállókapunál várt a sorára, amikor a Delta hangosbemondón nyolc önkéntest kért, akik hajlandók elcserélni jegyüket egy későbbi járatra. Elmondása szerint a légitársaság 10.000 dollárt (mintegy 4 millió forintot) ajánlott fel mindazoknak, akik hajlandóak voltak feladni a helyüket.
Egy másik utas arról téjékoztatta a médiumokat, hogy
a légitársaság először csak 5.000 dollárt ajánlott fel, később emelték az összeget a duplájára.
Ő és felesége azonban nem fogadta el a pénzt, mert azt Visa ajándékkártyával vagy Apple Pay-jel fizették ki.
A Delta szokatlanul magas kártérítésére egy zűrös nyári utazási szezon közepette kerülhetett sor, ugyanis az egész iparágban hatalmas a káosz a járatkésések és kiesések miatt.
A légitársaságok problémái közé tartozik a személyzet - köztük a pilóták - hiánya és a rossz időjárás is.
A július 4-i hosszú hétvége közeledtével az iparág újabb káosz elé nézhet. A június tizedikei és az apák napi hétvégén az amerikai légitársaságok együttesen több mint 35.000 járatot töröltek vagy késleltettek.
A Delta a napokban közölte, hogy az utasok ingyenesen átfoglalhatják a július negyedikei hétvégi járataikat, ha szükséges.
Ed Bastian, a Delta vezérigazgatója bocsánatot kért a SkyMiles-tagjaitól a közelmúltbeli járatkésések és járattörlések miatt.
"Éveket töltöttünk azzal, hogy a Deltát a megbízhatóság terén az iparág vezető vállalatává tehessük, és bár a járataink többsége továbbra is időben közlekedik, a fennakadások és a bizonytalanság ilyen szintje elfogadhatatlan" - írta Bastian egy csütörtöki e-mailben.
A Delta a nyári utazási szezon kezdetét jelentő Memorial Day hétvége óta járatainak 4 százalékát törölte - jelentette a Bloomberg a FlightAware adataira hivatkozva.