14 év után először nőtt jelentős mértékben a "mekis" sajtburger ára Nagy-Britanniában: ezzel véget ért a 99 pennys ár korszaka, ugyanis
a döntés értelmében a szendvics már a szerdai nyitástól 1 font 19 pennybe kerül.
A globális infláció miatt a gyorsétterem több termékének is drasztikusan növelni fogja az árát a közeljövőben. Drágulni fog például a reggeli menü, a kávé, a McNuggets, sőt a McFlurry desszert is.
A brit és az ír McDonald's vezérigazgatója, Alistair Macrow elmondta, hogy
a gyorsétterem továbbra is elkötelezett abban, hogy ételeit megfizethető áron kínálhassa,
a költségnyomás miatt azonban egyre nehezebb döntéseket kell hoznia. Elárulta azt is, hogy még idén nyáron 10-20 penny közötti mértékben fognak drágulni a különféle termékeik. Csökkentve a hír sokkoló hatását hozzátette, hogy a drágulás nem ugyanolyan mértékben érinti az összes brit McDonald's gyorséttermet. A franchise-üzemeltetők által működtetettek esetében számos termék ára változatlan marad majd.
A jelentős drágulást a vállalat vezetése az üzemanyag, alapanyagok és a bérek árának növekedésével magyarázta. A hivatalos adatok szerint az infláció 40 éves csúcson, 9,4 százalékon áll jelenleg. Az olyan alapvető élelmiszerek, mint a tej, a vaj és a tojás árának erőteljes emelkedése 9,8 százalékra emelte az élelmiszerár-inflációt.
A rivális láncok, a Nando's és a KFC már megemelték az áraikat, mivel az ukrajnai háború okozta ellátási zavarok miatt drágult a baromfi is.