A június 17. és július 3. között zajló vizes világbajnokságnak Budapest mellett Debrecen, Sopron és Szeged adott otthont. A hazánkba érkező sportolók, csapattagok és látogatók jelentősen emelték az egyébként is folyamatosan növekvő vendégforgalmat mind Budapesten, mind a vidéki helyszíneken. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján összesen 578 ezer vendégéjszakát regisztráltak a szállásadók a versenyeknek otthont adó településeken.
Budapesten 220 ezer vendég közel 500 ezer vendégéjszakát töltött el.
A vendégek száma 30 százalékkal, a vendégéjszakák száma pedig 17 százalékkal volt több, mint június első két hetében. 80 százalékuk külföldi volt, legtöbben az Egyesült Királyságból, Németországból, az USA-ból, Izraelből, Lengyelországból, Romániából, Olaszországból és Franciaországból érkeztek.
Budapesten a forgalom 60 százaléka szállodákhoz, 30 százaléka pedig magán- és egyéb szálláshelyekhez köthető. A fővárosban a szállodai szobák átlagára a VB ideje alatt 4 ezer forinttal volt magasabb, mint a megelőző két hétben.
A vidéki helyszíneken is érezhető volt a forgalomnövekedés.
Debrecenben 11 ezren 25 ezer éjszakát töltöttek el a szálláshelyeken.
Mindez 37 százalékos vendég és 25 százalékos vendégéjszakaszám növekedést jelent június első feléhez képest. A belföldi vendégek aránya 55 százalékos volt. Külföldiek leginkább Németországból, Romániából, Izraelből és az Egyesült Királyságból érkeztek.
Sopronban a világbajnokságot megelőző két héthez képest 2,5-szer annyi, összesen 23 ezer vendéget regisztráltak, a vendégéjszámában pedig 85 százalékos növekedést tapasztaltak. Itt 90 százalékban belföldi látogató volt. Külföldről legtöbben Ausztriából, Szlovákiából, Németországból és Csehországból érkeztek a városba.
Szegeden a vizes VB ideje alatt 18 ezer vendég 30 ezer vendégéjszakát töltött el. Így 38 százalékkal több vendég, 20 százalékkal magasabb vendégéjszakaszám realizálódott június első feléhez képest. A város forgalmának 58 százalékát a belföldiek adták. A bajnokság ideje alatt nőtt a külföldi turisták aránya, sokan utaztak ide Németországból, Csehországból és Romániából.
Az adatok azt igazolják, hogy a sportrendezvények jelentősen hozzájárulnak az adott helyszínek turisztikai forgalmához. Emellett fontos szerepük van abban is, hogy a milliókat elérő közvetítéseknek köszönhetően felkeltsék a potenciális utazók hazánk iránti érdeklődését, és a külföldiek számára eljuttassák az üzenetet, hogy Magyarország biztonságos úticél a turisták számára.
A Magyar Turisztikai Ügynökség külön imázsfilmmel készült a vizes VB-re, amelyben a vízilabdát és a hazai gyógyfürdőket népszerűsíti a forgalom élénkítése érdekében. A rövidfilmben számos ikonikus, közkedvelt termálfürdő jelenik meg, mint a Széchenyi Fürdő, a Miskolctapolcai Barlangfürdő, a Hévízi Tófürdő, vagy a Makói Hagymatikum.
A kisfilm elérhető ezen a linken, illetve megtekinthető az MTÜ honlapján is: