A szoftver hibás működését bemutató próbautakról a Tesla neves kritikusa, Dan O'Dowd biztonsági mérnök tett közzé egy hatásosan illusztratív videót a közösségi oldalán:
A Dawn Project által végzett biztonsági tesztsorozat során
a Tesla Full Self-Driving (FSD) Beta szoftverének legújabb verziójával felszerelt autó többször is elütötte az útjába kerülő gyermekméretű próbababát.
Az állítások, miszerint a technológiának láthatóan gondot okoz a gyermekek felismerése, részét képezik annak a reklámkampánynak, amely arra ösztönzi a közvéleményt, hogy gyakoroljon nyomást a Kongresszusra a Tesla önvezető technológiájának betiltása érdekében.
Ahogy a közzétett videóban is látható, a hivatásos tesztvezető egymás után többször is végrehajtotta a tesztet, aminek során egyértelműen bizonyosságot nyert, hogy
a júniusban megjelent szoftverrel felszerelt autók még 40 kilométer/órás sebességnél sem észlelik a hirtelen eléjük kerülő gyermekeket.
A Dawn Project alapítója, Dan O'Dowd "nagyon nyugtalanítónak" nevezte az eredményeket.
Elon Musk szerint viszont a Tesla teljes önvezetést biztosító legújabb szoftvere nagyszerűen működik. O'Dowd erre így reagált:
Ez hazugság! A szoftver halálos veszélyt jelent minden amerikaira nézve!"
"Már több mint 100.000 Tesla-vezető használja az autó Full Self-Driving üzemmódját a közutakon, ezzel pedig óriási veszélynek teszik ki a gyerekeket." - tette még hozzá.
O'Dowd szerint a teszteredmények minden kétséget kizáróan bebizonyították, hogy be kell tiltani a teljesen önvezető autókat, amíg a Tesla be nem bizonyítja, hogy ezek a járművek "nem kaszálnak el gyerekeket a zebrákon".
Elon Musk többször is hangsúlyozta, hogy a Tesla-autók és az önvezető technológia garantálni tudja az autóban ülők és a többi közlekedő biztonságát.
O'Dowdot pedig azzal vádolta meg, hogy állításai súlyosan megtévesztőek,
ugyanis maga is olyan céget vezet (Green Hills), amelynek profilja az automatizált vezetési rendszerekben használt különleges szoftverek készítése, szándéka pedig egyértelműen a konkurencia legyőzése. O'Dowd azonban kijelentette: a Green Hills szoftvere nem versenyez a Teslával, hiszen nem is készít önvezető autókat. De elismerte, hogy néhány autógyártó cég bizonyos alkatrészekhez az ő cégének szoftverét használja.
A Tesla augusztus elején megtartott részvényesi gyűlésén Musk kifejtette: a Full Self-Driving szoftvert feljavították, így várhatóan az év végére minden érdeklődő számára elérhető lesz. Annak biztonságával kapcsolatban azonban továbbra is egyre több a kérdés.
Júniusban a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA), közölte, hogy 830.000 Tesla autót és mind a négy jelenlegi modellsorozatot is kivizsgálja. A cél annak kiderítése, hogy a Tesla robotpilóta-technológiája és a kapcsolódó rendszerek milyen mértékben súlyosbíthatják az emberi tényezők és a viselkedésből eredő biztonsági kockázatokat.
2016 óta az NHTSA 30 olyan balesetet vizsgált, amelyekben automatizált vezetési rendszerrel felszerelt Teslák vettek részt, és amelyek közül 19 halálos kimenetelű volt. Az autógyártók által a 2021 július és idén május között jelentett közel 400, vezetéstámogató rendszerrel ellátott autót érintő balesetben több Tesla volt érintett, mint az összes többi gyártó együttvéve.