Több mint 1 milliárd forintot oszt szét a Yettel 180 ezer ügyfele között

Karácsony mobiltelefon mobil telefon
Close-up image of male hands using smartphone at night on city shopping street, searching or social networks concept, hipster man typing an sms message to his friends
Vágólapra másolva!
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásának keretében a Yettel több mint 1,3 milliárdos értékű jóvátételi csomagot vállalt, amely közel 180 ezer fogyasztót kompenzál.
Vágólapra másolva!

A nemzeti versenyhatóság 2019 végén szabott ki jelentős bírságot a Telenor Magyarország Zrt.-re, amiért

2016 és 2017 között 0 forintosként vagy kedvezményesként hirdette egyes készülékeit,

miközben azok árának egy részét beépítette az előfizetői díjba. A cég bírósághoz fordult a döntéssel szemben, amely helyben hagyta a GVH által megállapított jogsértés tényét, azonban a bírság összegének indokolására kötelezte a versenyhatóságot.

Az új eljárásban a Yettel új indítvánnyal élt, amelyben a fogyasztók jóvátételét vállalta a jogerősen is megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt.

A cég a vállalásai alapján 7.500 forintos kompenzációt (számlajóváírást vagy feltöltőkártya-keretet) fizet minden jelenlegi ügyfelének, közel 180 ezer fogyasztónak, akik az érintett időszakban, a Telenor Blue kampányok alatt, vagyis 2016. október 6. és 2017. október 22. között készülékkel egybekötött hűségidős előfizetői szerződést kötöttek.

Illusztráció Forrás:Shutterstock

Az érintett ügyfeleket a Yettel előzetesen emailben vagy sms-ben fogja értesíteni. A kompenzáció garantált értéke 1,31 milliárd forint – vagyis, ha a fogyasztók részére juttatott összeg összértéke bármely okból nem éri ezt el, a vállalkozásnak versenyfelügyeleti bírságként kell befizetnie a fennmaradó összeget.

A versenyhatóság – a kompenzációs csomagra tekintettel – az újraszámolás során 125 millió forintra mérsékelte az eredetileg 1,8 milliárdos összegű bírságot, egyúttal előírva a vállalások teljesítését, valamint azok könyvvizsgálóval történő auditáltatását.

A GVH döntése a fogyasztóknál jelentkező közvetlen előnyök mellett tekintettel volt arra is, hogy a cég lemondott a további jogorvoslati lehetőségéről. A jóvátételi kötelezettségek teljesítését a Versenyhivatal a végrehajtásukra előírt határidő leteltét követően ellenőrzi majd - áll a GVH közleményében.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!