Ez a kólagyártó cég gyűrheti maga alá a hatalmas orosz piacot
![Szórakozz, Így lesz kólából átlátszó folyadék](https://cdn.origo.hu/2023/12/2O16wwXN85JLrz_QsuEvEJII1ieZsnGYEt6lkx19EZc/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2JkOWFkYjI5NWEyZjQxYTJiYjEwNjQ1NGIzN2Q0NGE1.webp)
Az orosz fővárostól mintegy 40 kilométerre fekvő Csernogolovka településen 1998 óta gyártanak rágcsálnivalókat, palackozott vizet és gyógynövényes limonádét, de május óta már kólát is.
A portfólió bővítése pár hónappal követte a két nagy globális üdítőital-gyártó multi kivonulását az orosz piacról, válaszul Oroszország Ukrajna elleni agressziójára.
Az orosz érdekeltségű cég tulajdonosa, Natalia Sakhnia a Reuters hírügynökségnek elmondta, hogy
két éven belül piaci részesedésüket 30 százalékra, három éven belül 50 százalékra szeretnék feltornászni.
A növekvő keresletre való tekintettel idén bővítették gyártó kapacitásukat a krasznodári és szibériai novoszibirszki bázison. Előbbiben duplájára, utóbbiban 50 százalékkal nőtt a termelés 2021 azonos időszakához képest.
A csernogolovkai gyár területét pedig 40 ezer négyzetméterrel bővítik. A 3 milliárd rubelből, mintegy 20 milliárd forintból, megvalósuló beruházás 2023 márciusában fejeződhet be.
Az orosz alkoholmentes italok piacának felét a szénsavas üdítőitalok adják. A Pepsi és a Coca-Cola márciusban bejelentett távozásával az orosz cégek részesedése alacsony bázisról 5 százalékra ugrott az első fél évben - derül ki a Nielsen piackutató adataiból.
A Csernogolovka áprilisban már a Burger King és a KFC gyorséttermeknek szállított be, valamint a McDonald's helyét átvevő Vkuszno - i tocska (Finom - és pont) éttermeit látta el üdítőitalokkal.