Őfelsége még idős korában is ragaszkodott ahhoz, hogy vezethessen, amit főleg magánbirtokai körül tehetett meg.
Rendszeresen lehetett a sofőrülésben látni, amikor a királyi windsori lovasbemutatóra ment.
A "királyi előjogok" - vagyis az uralkodót egyedül megillető hatáskörök és jogok - részeként II. Erzsébet volt az egyetlen személy az Egyesült Királyságban, aki jogosítvány nélkül vezethetett. Számos kiváltsága egyikeként soha nem kellett autóvezetői vizsgát tennie, és az autóin rendszámtábla sem volt.
A későbbi uralkodó először tizenévesen, a második világháború idején szerzett autós ismereteket, amikor csatlakozott a Kisegítő Területi Szolgálathoz (Women's Auxiliary Territorial Service). Az akkor 18 éves Erzsébet hercegnő
sofőrnek és szerelőnek képezte magát, megtanult kereket cserélni, mentőautót és teherautót vezetni.
Uralkodóként is megragadott minden alkalmat, hogy maga vezethessen. 1998-ban például Abdullah szaúd-arábiai királyt azzal lepte meg, hogy ő maga vezette körbe a skóciai Balmoral kastély királyi birtokán.
A protokoll szerint az uralkodót sofőr szállítja a hivatalos eseményekre, de amikor nem volt nyilvános feladata, a királynő szerette visszakövetelni a vezetőülésben elfoglalt helyét. Úgy tartják, hogy a gyermekeit is ő tanítgatta a vezetés fortélyaira.
A királynő autógyűjteményéről videó is készüt:
1955 Rolls-Royce Phantom IV Landaulette
A királnyő és férje 1959-től 2002-ig használta ezt a "a háború utáni Rolls-Royce-ok legexkluzívabbikaként" számon tartott csodálatos járművet.
A vétel után kicsit módosítottak rajta, nagyobb ablakokat kapott, így az alattvalók jobban láthatták uralkodójukat.
A modellből mindössze 18 darab készült és számos egyedi jellemzője volt: ez volt például az első nyolchengeres Rolls-Royce szériaautó, továbbá még hercegnő korában a későbbi uralkodó tett szert az első ilyen autóra, amiből a brit királyi család birtokába végül 5 darab került.
Bentley Bentayga
A valaha gyártott legelső ilyen autó II. Erzsébet királynő tulajdonába kerülhetett, amely az ő egyedi megrendelésére készült. Őfelsége szívesen vezette ezt gyors és kényelmes sportautót vadászkirándulásai során.
Daimler Empress MkII
Ez volt az uralkodó egyik legkorábbi autója, amit sokáig meg is tartott. A négyajtós limuzin lehajtható diófa asztalokkal és trónusszerű ülésekkel rendelkezett. A királynő tulajdonában lévő Daimler Empress MkII egyike volt a 33 legyártott példánynak, és a királyi család és a társadalmi elit számára ideális, rendkívül előkelő autóként vonult be a történelembe.
2001 Daimler Super V8 LWB
Ez egy másik olyan jármű, amelyet kifejezetten II. Erzsébet kérésére gyártottak le. 2001-ben jutott hozzá. A királynő három év alatt összesen 24.500 kilométert tett meg ebben az autóban, ami kérésére a kézitáskáinak csúsztatható kartámasz-tartót és vészhelyzetekre villogó fényszórókat is kapott.
A cikkünk a következő oldalon folytatódik, kérjük lapozzon!