A kávézó-óriás 2025-re összesen 9.000 egységének megnyitását tervezi Kínában, még akkor is, ha az eladások idén a Covid-19-cel összefüggő zárlatok és a mérsékeltebb fogyasztói költekezés miatt jelentősen csökkentek.
A vállalat vezetőségének hivatalos közleménye szerint tehát
a következő három év során 50 százalékkal növelné kínai kávézóinak számát.
A lépéssel az Egyesült Államokon kívüli legnagyobb piacának szavaz bizalmat. A Starbucks korábban már kijelentette, hogy még idén 6.000 kávézót szeretne üzemeltetni ebben az ázsiai országban.
A Starbucks 2021-es pénzügyi évi bevételének 13 százaléka származott Kínából, ami jól mutatja, hogy ez az ország a legfontosabb piac az USA-n kívül.
Az optimizmust mi sem bizonyítja jobban, mint a törekvés, hogy
a következő három év során az eladásokat duplázzák Kínában.
Ez különösen érdekes vállalás annak tükrében, hogy az idei év eddig katasztrofális volt a vállalat számára: a múlt hónapban a Seattle-i székhelyű lánc közölte, hogy a július 3-án zárult negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 44 százalékkal csökkent a kínai kávézóinak forgalma.
Egy a hét elején megtartott befektetői találkozón a Starbucks vezetői abbéli reményüknek adtak hangot, hogy a visszaesés csupán átmeneti lesz, és hozzátették, hogy jövőre az eladások megugrására számítanak.
Azt tapasztaljuk, hogy a kávé egyre közkedveltebb a kínai fiatalok körében. A befektetési döntésünk hátterében az áll, hogy bízunk az ország hosszútávú növekedési kilátásaiban."
- nyilatkozta Howard Schultz megbízott vezérigazgató.
A vállalat véleménye szerint a kínai kávépiac ma még gyerekcipőben jár, amiben még bőven van növekedési potenciál.
A Starbucks több százmillió dollárt tervez költeni üzleteinek korszerűsítésére és ügyfélszolgálatának javítására,
valamint a világjárvány miatti alkalmazotti fluktuáció csökkentésére is.
A vállalat kínai terveinek egyik legnagyobb kihívása, hogy mennyire húzódik el az ország agresszív Covid-politikája. Az elmúlt hetekben újabb kitöréseket követően, újabb zárlatokat rendeltek el a hatóságok több nagyvárosban. Peking egyelőre nem tervezi visszavonni a zéró tolerancia politikáját.
A Starbucksnak számos helyi és regionális versenytárs kihívásával is szembe kell néznie. A legnagyobb ilyen kihívó a Luckin Coffee Inc., az egykor botrányoktól sújtott kínai kávézólánc.
"Mind a Luckin, mind a Starbucks elég ambiciózus terjeszkedési tervekkel rendelkezik, különösen a szegényebb városokban." - árulta el Schultz.