Levélben jelentett be vis maiort partnereinek a legnagyobb amerikai uszályüzemeltető hajótársaság, az Ingram Barge Company, mivel az alacsony vízállás miatt nem képes a Mississippin a megrendelt árut leszállítani.
Márpedig
az Egyesült Államok leghosszabb folyója egyben az amerikai gabona és szójabab világpiacra jutásának legfontosabb útvonala is.
Az Egyesült Államokból exportált gabona mintegy 60 százalékát a Mississippi folyón szállítják a New Orleans-i és a dél-louisianai kikötői terminálokig, ahol végül elhagyják, azaz elhagynák az országot.
A torlódás a lehető legrosszabbkor jött a tengerentúli agrárgazdaságnak, mivel a szója és a kukorica betakarítása körülbelül az egyötödénél tart, és a készletek máris kezdenek felhalmozódni. A szállítási gondokat tetézi a dollár szárnyalása.
Mindennek következtében az amerikai termelők csak módjával tudják kihasználni, hogy Oroszország kisebb-nagyobb mértékben még mindig akadályozza a gabonaszállítást a Fekete-tengeren.
Elakadtak a kulcsfontosságú műtrágyaszállítmányok, miközben az Ian hurrikán tombolása miatt átmenetileg leállították a floridai Mosaic Co. műtrágyagyár termelését is.
A száraz időjárásnak van egy, ha lehet, még súlyosabb következménye is, ami nem más, mint az ivóvízbázis veszélybe kerülése, hiszen az alacsony vízszint miatt a Mexikói-öbölből érkező sós áramlat egyre inkább behatol a folyóba.
További részletek a Világgazdaság oldalán, ide kattinva olvashatók.