Görögország idegenforgalmi minisztere, Vaszilisz Kikiliasz nemrég közölte, országa az év 12 hónapjában nyitva áll az észak-európai látogatók előtt, akik különösen télen élvezhetik a kellemes görög klímát.
A következő időszakban Athén egy összesen 20 millió eurós turisztikai kampányt indít, amelyben arra buzdítja az észak-európai nyugdíjasokat, hogy látogassanak el Görögországba.
A kampány egyszerre épít arra a szlogenre, hogy az idősek újra 20 évesnek érezhetik magukat, illetve arra, hogy Görögországban akár 20 Celsius-fok is lehet télen – írja a The Guardian.
Görögország mellett a spanyolországi Alicante és a Kanári-szigetek idegenforgalmi vezetése is azon dolgozik, hogy az egyre magasabb energiaszámlákkal szembesülő észak-európaiak inkább náluk töltsék a téli időszakot. A spanyol apartmanszövetség elnöke, Miguel Ángel Sotillos elmondta, hogy
a tapasztalatok alapján az emberek rájöttek, hogy olcsóbb lehet hozzájuk látogatni télen, mint otthon bekapcsolni a fűtést.
A görög idegenforgalmi miniszter emellett már hónapok óta dolgozik a kezdeményezés előkészítésén. Szeptemberben Párizsba, Berlinbe, Bécsbe és Stockholmba is ellátogatott, hogy légitársaságokkal, utazásszervezőkkel és nyugdíjalapok menedzsereivel tárgyaljon. Kikiliasz is azt hangsúlyozta, hogy sokak számára egyszerűen olcsóbb lesz télen Görögországba látogatni, mint otthon fűteni.
Görögország egyébként váratlanul élénk turisztikai szezont tudhat maga mögött az elmúlt időszakban.
A bevételek és a látogatók száma várhatóan meghaladja majd a koronavírus-járványt megelőző, 2019-es év számait.
Akkor 33,1 millió ember több mint 18 milliárd eurós turisztikai bevételt generált az országban. Idén a népszerűbb szigeteken és Athénban a látogatók száma csak augusztusban meghaladta a 4 millió főt.
Kikiliasz elmondta, hogy a téli turisztikai kampány részben a szezon meghosszabbításáról szól. Kiemelte: volt idő, amikor nehezen lehetett elképzelni, hogy külföldiek nagy számban látogassanak az országba a téli hónapokban. Mára azonban ez megváltozott, és Görögország turisztikailag is sokkal többet jelent a napsütésnél, a tengernél és a homoknál – emelte ki a miniszter.
Ez az első alkalom azonban, hogy Görögország összehangolt és átfogó téli turisztikai kampányt indít.
Az iparági szakértők szerint Athén ezzel egyértelműen Spanyolországgal szeretné felvenni a versenyt, amely hosszú ideje sikerrel csábítja magához az idős turistákat a főszezonon kívül.
A kampány részeként a légitársaságok és az utazásszervezők pénzt kapnak Görögország népszerűsítésére. A jó kórházakkal és orvosi ellátással rendelkező városok pedig külön támogatást kapnak. Ilyen támogatott úti cél lesz például Athén, Szaloniki, Rodosz, Kosz, valamint Kréta. A kampány emellett a digitális nomádokat és az óvodáskorú gyermekekkel érkező párokat is megcélozza.