Az MTÜ őszi kampányainak köszönhetően jelentősen nő az előfoglalások száma

Magyar Turisztikai Ügynökség
győr
virág
verseny
A képen Győr látható
Vágólapra másolva!
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) nagyszabású őszi forgalomélénkítő kampányt indított szeptemberben, amelynek a fókuszában az épített örökség, a bor és gasztronómia, valamint a kulturális programok állnak. Az adatvezérelt kampány első négy hete után az előzetes várakozáshoz képest jelentősen nőtt a nemzetközi előfoglalások száma, különösen látványos az emelkedés az Egyesült Államokból, Spanyolországból és az Egyesült Királyságból.
Vágólapra másolva!

Közleményük szerint a kampány tervezésekor ismét a big data állományra támaszkodott az MTÜ, az adatelemzés során figyelembe vette a gazdasági trendeket, az egyes országok utazóinak turisztikai célú átlagköltéseit, valamint a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) rendszerben szereplő előfoglalási adatokat is.

– emelte ki Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.

Az MTÜ kampányának egyik eleme Forrás: Magyar Turisztikai Ügynökség

Az október végéig tartó kampány során az Amerikai Egyesült Államokban, Angliában, Spanyolországban és Franciaországban a főváros építészetét bemutató reklámmal és sajtóanyagokkal találkozhatnak az utazni vágyók. Ausztriában, Olaszországban és hazánkban a bor, valamint a gasztrokultúra szerelmeseit célozza a kampány, míg Németországban mindkét reklám fut. A digitális felületek mellett külföldön a küldőországok főbb nagyvárosainak közterein is láthatóak a hirdetések. A médiaegyüttműködéseknek köszönhetően pedig rövid rádiós interjúkban és olyan népszerű nyomtatott külföldi orgánumok cikkeiben is bemutatkoznak hazánk kulturális és gasztronómiai kincsei, mint a globálisan népszerű Monocle, a német Die Zeit és Frankfurter Allgemeine Zeitung, a spanyol El Pais és El Mundo, vagy az olaszországi Good Life. Mindezek mellet pedig olyan jelentős, az utazást segítő online felületek, mint az Expedia, a Skyscanner és a Szállás.hu, konkrét csomagajánlatokkal támogatják a vendégforgalom erősödését.

A kampány indulása óta a foglalások száma hétről hétre emelkedik.

Az NTAK adatai alapján látható, hogy az eddig eltelt négy hét alatt az ebben az időszakban várhatóhoz képest 11 ezerrel több nemzetközi előfoglalás érkezett. Különösen látványos az emelkedés az Egyesült Államok (+22%), Spanyolország (+20%), és az Egyesült Királyság (+9%) esetében. A belföldi foglalások száma háromezerrel nőtt az NTAK adatai alapján; a kampány jelen szakaszában a Balaton, Pécs-Villány, valamint a Tokaj és Nyíregyháza turisztikai térségben mutatkozik a legnagyobb emelkedés.

A magyarországi turizmus idén továbbra is kiemelkedően teljesít.

Lendületben van a belföldi turizmus és a külföldi vendégek száma is intenzíven emelkedik a tavalyihoz képest. Míg 2021-ben 29 millió vendégéjszaka volt hazánkban, addig 2022-ben már 37 millió várható, ami közel 30%-os növekedést jelent.

Cikkünk kiemelt képén Győr belvárosa, a kép forrása: Magyar Turisztikai Ügynökség.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!