Idén karácsonyra is sok játékot vásárolnak a magyarok

társasjáték online karantén olcsó szórakozás
Szabadulnánk, de az édes otthon kapuin túl se vár ránk a lehetőségek tárháza.
Vágólapra másolva!
November közepén indul a játékpiac legerősebb időszaka: a REGIO JÁTÉK adatai szerint idén az éves forgalom fele fog a karácsony előtti másfél hónapban realizálódni, a vállalat 15 százalékos kosárérték-növekedést vár a tavaly év végi hajrához képest. A gazdasági helyzet ellenére a családok nem terveznek sokkal kevesebbet ajándékokra költeni, a legtöbb gyermek társast, LEGO-t és kreatív készletet, fejlesztő játékot talál a karácsonyfa alatt.
Vágólapra másolva!

Érkezik a játékpiac legerősebb időszaka: a karácsonyt megelőző másfél hónapban az éves forgalom 50 százaléka realizálódik a REGIO JÁTÉK becslése alapján.

„Az ünnepi szezonban jellemzően több és magasabb értékű játékot választanak a vásárlók, ilyenkor akár hatszorosára is nőhet a kereslet. Idén 15 százalékos kosárérték-növekedéssel számolunk, ami átlagosan 11.000 forintos hagyományos áruházi és 15.000 forintos online vásárlást jelent" – ismertette Gyaraki Dávid, a vállalat marketingvezetője.

A legkeresettebb kategóriák év végén a társasjáték, kártya, a LEGO és a kreatív-, fejlesztő játékok.

„Ez teljes mértékben összecseng a friss kutatásunk eredményeivel: a legtöbb szülő az alapján választ játékot, hogy az a szórakozás mellett hasznos tudást adjon, fontos készséget fejlesszen, csak másodlagos szempont az ár" – mondta el Gyaraki Dávid.

Illusztráció Fotó / 123RF

Játékra mindig szükség van

A vállalat november elején 4.000 fő részvételével készített kutatást, amiből kiderült, hogy a kisgyermekes családok fele előre felkészül anyagilag az ünnepre, a két legnagyobb kiadást ebben az időszakban az ajándékok (57 százalék) és az élelmiszerek (35 százalék) jelentik.

– fejtette ki véleményét Gyaraki Dávid.

A vásárlók kétharmada online is vásárol játékokat

A cég kutatása alapján a magyar családok leginkább játékot, könyvet és ruhát vásárolnak a gyerekeknek karácsonyra. A megkérdezettek 35 százaléka 15.000 forintnál magasabb értékben, 32 százaléka 10-15.000 forint között, 25 százaléka pedig 5-10.000 forint között választ meglepetést.

A válaszadók fele novemberben, egyötöde viszont már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését,

decemberre csak tízből egy vásárló hagyja a keresgélés megkezdését.

A kutatásból az is kiderült, hogy a családok kétharmada online is vásárol meglepetéseket, „ugyanakkor a játékok esetében sokan szeretik kézbe fogni a terméket, és nagy előny, hogy személyesen az eladók is szakszerű segítséget tudnak nyújtani a gyerek életkorának és érdeklődésének megfelelő játék kiválasztásában" – tette hozzá el a vállalat marketingvezetője.

TOP 10 játékkategória a 2022-es ünnepi időszakban a cég várakozása szerint:

  1. Társasjáték, kártya
  2. LEGO
  3. Kreatív, fejlesztő játékok
  4. Autó, jármű
  5. Baba és babakocsi
  6. Bébijáték és kellék
  7. Szerepjáték
  8. Plüss
  9. Játékfigura
  10. Diavetítő, diafilm

TOP 10 játék a 2022-es ünnepi időszakban a cég várakozása szerint:

  1. Diavetítő
  2. LEGO Classic - Kreatív építőkockák
  3. LEGO Duplo - Európa vadállatai
  4. Rosszcsont társasjáték
  5. Tanulj velem kutyus
  6. Tanulj velem elefánt
  7. Mohó Mókus társasjáték
  8. Buborékfújó autó
  9. Gravitrax
  10. Zingo
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!