Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) sürgősségi irányelveket adott ki, miután a szervezet nyilvánosságra hozta, hogy
az Airbus A220-as repülőgépein két esetben „majdnem katasztrofális" incidenshez vezetett a robotpilóta véletlen bekapcsolása
– írta a Simple Flying.
Az amerikai hivatal ezzel az illetékes kanadai hatóság (Transport Canada) hasonló, november 17-én kiadott sürgősségi utasítását követte. A közlemény szerint 38 esetben merült fel probléma a robotpilóták ügyében. Ez igen jelentős szám, tekintve, hogy ebből a géptípusból mindössze 230 darab van üzemben.
A kérdéses helyzeteket az okozta, hogy a repülés különböző szakaszaiban (például felszállás közben) a személyzet tévedésből a robotpilótát indította be a tolóerő-automata helyett. Ez legtöbb esetben könnyen korrigálható hiba, azonban ha az irányítók nem figyelnek, akár katasztrófához is vezethet.
Az amerikai hatóság szerint az irányítópanel tervezési hibája, hogy a robotpilóta ilyen könnyen, tévedésből bekapcsolható.
Noha nem sokat lehet tenni az A220-as vezérlőpanelek átalakításával, azonban fontos, hogy a személyzet figyelmét felhívják ezekre az incidensekre, hogy azok sokkal jobban figyeljenek.
Az amerikai és a kanadai hatóságok ennek érdekében most frissítették az irányelveket, és vizsgálják, milyen technikai megoldások lehetségesek, melyek segítenek elkerülni a véletlen hibát.