A Kínai Fogyasztók Szövetsége (CCA) szerint
a promóció egyes vásárlókat vásárlási őrületbe kergetett.
A KFC a múlt héten kezdte sugározni reklámját, amely a Pop Marttal, a titokzatos dobozairól ismert kínai játékgyártóval közös munka eredménye.
A hirdetés szerint a vásárlók
bizonyos KFC-ételek megvásárlásával a nagy szemű és kerek arcú Dimoo babák limitált kiadású változatainak tulajdonosai lehetnek.
A KFC "a limitált szériás termék értékesítését arra használta fel, hogy a fogyasztókat még több, sőt irracionálisan sok étel megvásárlására ösztönözze" - áll az állami CCA közleményében.
A hírek szerint ugyanis egy fanatikus rajongó és gyűjtő mintegy 10.500 jüant költött ugyanazon a napon, amiből 100 KFC étellel és tucatnyi Dimoo babával lett gazdagabb. Gyakori példa az is, hogy az emberek másoknak fizetnek az ételekért, csak azért, hogy megszerezzék a játékokat, a finom falatok pedig a szemétben végzik.
A KFC a múlt héten indította el a rendkívül népszerű akciót, hogy megünnepelje az első kínai szárazföldi étterem megnyitásának 35. évfordulóját.
A kínai kormány azonban már 2020-ban nagyszabású kampányt indított az élelmiszerpazarlás ellen,
amelynek élére maga Hszi Csin-ping elnök állt.
A "Tiszta tányér kampányt" a világjárvány idején az élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos növekvő aggodalmak közepette vezették be.
A kampány során az online influencereket eltiltották a közösségi médiaplatformokon való torkoskodástól, az étterembe járókat pedig arra szólították fel, hogy ne rendeljenek többet, mint amennyit meg tudnak enni.