A közlemény szerint Diósdnál, az M5-ös autópálya felé vezető szakasz 7-es kilométerszelvényében alumínium falrendszert telepítenek. Egy másik M0-ás szakaszon, a 73-as csomópont északi kihajtóágánál, Dunakeszinél fabeton zajárnyékolók kerülnek a megrongálódott fafonatos panelek helyébe.
Az új technológiákat a 4 éve meghirdetett kísérleti út- és hídépítési programban próbálják ki. Előnyeik közül kiemelték a tartósságot, a gazdaságosságot, az esztétikailag is kedvező kialakítást.
Az alumínium falrendszer könnyű is, ezért hidak és felüljárók zajárnyékolására különösen alkalmas, míg a fabeton a kiváló hangelnyelési képessége miatt jó megoldás
- tették hozzá.
A kivitelezését követően mérnöki és laborfelügyeleti vizsgálatok rögzítik a zajvédők közlekedésre és környezetre gyakorolt hatásait. Ha beválnak, a kísérleti telepítést széleskörű alkalmazás válthatja fel - olvasható a közleményben.