A Dalian Shipbuilding Industry hajógyártó ebben a hónapban átadta az M/V New Aden nevű különleges tankerhajót a China Merchant Energy Shipping nevű vállalatnak.
A jármű jelentősége, hogy ez az első, részben vitorlával hajtott szupertanker
– írja a gCaptain.
A New Aden fedélzetén négy hatalmas „szárnyvitorla" található, melyeket a DSIC fejlesztett ki a kínai CMES és a Guangwei Composite Materials részvételével.
A 40 méter magas vitorlák egyenként 1200 négyzetméteres vitorlafelülettel rendelkeznek. A lapát szénszálból készült, ami alacsony súlyt, jelentős tartósságot, valamint korrózióállóságot biztosít a tengeren. A maximális biztonság érdekében a vitorlák teljesen autonóm módon kezelhetők, és egyetlen gombnyomással le- és felengedhetők.
A becslések szerint egy Közel-Kelet és Távol-Kelet közti elméleti útvonalon a technológia több mint 9,8 százalékkal csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást.
Ez hozzávetőleg 2900 tonna szén-dioxid kibocsátásának felel meg.
Cikkünk kiemelt képe illusztráció.