A Peta Fashion Awards azokat a progresszív márkákat ismeri el, amelyek elkötelezettek a változás mellett az állatok és a bolygó védelme érdekében.
Ez az elismerés a divatszakma kulcsfontosságú pillanatait ünnepli. Idén a Nanushka mellett a divatipar olyan kiemelkedő cégeinek a munkáját ismerték el vele, mint a Burberry és a Balenciaga, tavaly pedig a Stella McCartney és a Gucci kapta meg.
Mindez abba a világméretű, forradalmi trendbe illeszkedik, amely szerint nem csupán a divatipar, de a teljes könnyűipar jelentős szereplőinek egyre erőteljesebb elvárása a fenntartható alapelveken, fenntartható módon, fenntartható anyagokkal történő működés.
Ennek kitűnő példája az alternatív, vegán bőr anyagok használata, amelyekben semmiféle állati eredetű származék nem található, előállításuk miatt egy állatnak sem esik bántódása.
Ilyen anyag a Nanushka új fejlesztése is, az exkluzív "OKOBOR" bőr. Az állatbőrtől és egyéb állati eredetű származékoktól mentes OKOBOR 56 százalék újrahasznosított poliészterből és 44 százalék poliuretánból készül.
A Nanushka munkája az alternatív bőr használatával 2015-ben indult, a brand értékei mentén, az állatok jóléte iránti elkötelezettségből. Azóta az iparág környezeti hatásaival kapcsolatos ismeretek természetesen tovább fejlődtek, csak úgy, mint az anyagfejlesztési lehetőségek, és a Nanushka is felismerte a további innováció szükségességét.
Ez a felismerés vezetett ahhoz a folyamatos anyaginnovációs kutatáshoz és további fejlesztésekhez, amelyek eredménye az OKOBOR, amelyet GRS-tanúsítvánnyal (Global Recycled Standard, Globális Újrafeldolgozási Szabvány) rendelkező, ún. száraz eljárással állítanak elő, így a gyártáshoz szükséges vízfogyasztás 80 százalékkal csökken.
A divatiparban egyre fontosabb a környezettudatosság, és ez a szempont évek óta kulcsfontosságú a Nanushka márka egészét tekintve. Kiemelten fontos a vásárlók számára is, különösen a pandémia óta - ezért úgy vélik: a fenntarthatóság beépítésének kereskedelmi, etikai és hírnévvel kapcsolatos prioritást is jelentenie kell minden olyan cég számára, amely versenyképes akar maradni a jelenlegi piacon, és meg akarja erősíteni a pozícióját.
A Nanushka megalakulásától kezdve arra törekszik, hogy gyönyörű termékeket alkosson, hitelesen és következetesen alkalmazott felelősségteljes gyártással.
Azt szeretnék, hogy a vásárlóik hiteles márkaként tekintsenek rájuk: olyan márkaként, amelynek története van - az emberek, a Föld és a teljes ökoszisztéma iránti tisztelet, az exkluzivitás és az igazságosság története.
A Nanushka az elmúlt évek során számos lépést tett e cél elérésére. Ezt szolgálja többek között a fenntarthatóbb anyagok beszerzése:
2019-ben az általuk felhasznált alapanyagok mintegy 20 százaléka volt teljesen fenntartható, 2020-ra ez a szám elérte a 40, 2021-re a 49 százalékot.
Csatlakoztak a Canopy kötelezettségvállaláshoz erdőbarát viszkóz anyagok beszerzésére, valamint együttműködést kötöttek a RePackkel, hogy újrafelhasználható és visszaváltható csomagolási alternatívát kínálhassanak újrahasznosított anyagokból.
Mindezek mellett a cégnél fontosnak tartják, hogy a termelés 60 százaléka a márka budapesti székhelyétől számított 300 kilométeres körzeten belül történik, a hazai gazdaság támogatására.