Különleges megoldásokkal épül az új határhíd az Ipolyon - képek

Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Vágólapra másolva!
A Hídépítő Zrt. szakemberei jelentős előrehaladást értek el az Ipoly-híd kivitelezésében, miután az acél főtartókat két-két darabban a helyszínre szállították, majd az összehegesztést követően oldalanként egyben a helyükre emelték azokat egy 500 tonnás daru segítségével.
Vágólapra másolva!

Ahogy az Origo korábban megírta, az Őrhalom és Ipolyvarbó közötti határhíd az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásában valósul meg, eredetileg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt., amelynek feladatait a projekt megkezdése óta az Építési és Közlekedési Minisztérium vette át, illetve Ipolyvarbó önkormányzatának beruházásában

A Magyar Építők cikke szerint a beruházás két részből tevődik össze.

  • Az első rész a nemzetközi, vagyis szlovák-magyar érintettségű Ipoly-hidat, valamint a hozzá tartozó mederburkolási és vízépítési munkákat tartalmazza.
  • A második a kizárólag magyar vonatkozású munkarészeket foglalja magában, amelyek a 22-es jelű úttól az Ipoly-hídhoz történő közúti hozzáférést biztosítják.

A teljes beruházás mindkét részének tervezett átadása 2023 ősze.

A képre kattintva galéria nyílik az Őrhalom és Ipolyvarbó közötti határhíd építéséről:

Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,
Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,

A kéttámaszú, 30,5 méter nyílású Ipoly-híd esetében a mederrendezés, a kőszórás, az alépítmény és az acél felszerkezeti szerelési munkák elkészülnek az idei évben, míg a vasbeton pályalemez, a szigetelés, a szegélyek és a hídtartozékok építését a jövő év tavaszára ütemezik.

Az Ipolyhoz az ártéren keresztül vezető út alaprétegei és az utat befolyási oldalról szegélyező szögtámfalelemek, valamint az Új-árok híd alépítményi szerkezetei ez év végéig részben elkészülnek, illetve elkészültek. Az útépítési munkák és az Új-árok híd befejezését követően ezen munkarészek megközelítésének folyamatos biztosítása miatt az Őrhalom belterületi és a vasúti átjárót érintő munkákat 2023 májusa után kezdik kivitelezni.

Nem mindennapi megoldást jelent a terepszinten futó út kivitelezése, amelyet úgy alakítanak ki, hogy egy esetleges árvíz esetén ne akadályozza az árhullám levonulását. Ezzel elkerülhető a körülbelül egy kilométer hosszú töltés, és az azt keresztező számos áteresz építése.

Említésre méltó megoldás továbbá, hogy az Ipoly-híd 56 tonnás acél főtartóit két-két darabban szállították a helyszínre, majd az összehegesztést követően oldalanként egyben emelték azokat a helyükre egy 500 tonnás daru segítségével.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről