Különleges megoldásokkal épül az új határhíd az Ipolyon - képek
![Ipoly-híd, útkapcsolat, Ipoly,](https://cdn.origo.hu/2023/12/rUADhfVNKysK0dEq9M4edHhuxKTHuxaVluNUFq5xR9c/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2VmYzM4ODJiMTc4OTRjYjg5MzkyYWJiNTI0YWFiMDE4.webp)
Ahogy az Origo korábban megírta, az Őrhalom és Ipolyvarbó közötti határhíd az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásában valósul meg, eredetileg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt., amelynek feladatait a projekt megkezdése óta az Építési és Közlekedési Minisztérium vette át, illetve Ipolyvarbó önkormányzatának beruházásában
A Magyar Építők cikke szerint a beruházás két részből tevődik össze.
A teljes beruházás mindkét részének tervezett átadása 2023 ősze.
A képre kattintva galéria nyílik az Őrhalom és Ipolyvarbó közötti határhíd építéséről:
A kéttámaszú, 30,5 méter nyílású Ipoly-híd esetében a mederrendezés, a kőszórás, az alépítmény és az acél felszerkezeti szerelési munkák elkészülnek az idei évben, míg a vasbeton pályalemez, a szigetelés, a szegélyek és a hídtartozékok építését a jövő év tavaszára ütemezik.
Az Ipolyhoz az ártéren keresztül vezető út alaprétegei és az utat befolyási oldalról szegélyező szögtámfalelemek, valamint az Új-árok híd alépítményi szerkezetei ez év végéig részben elkészülnek, illetve elkészültek. Az útépítési munkák és az Új-árok híd befejezését követően ezen munkarészek megközelítésének folyamatos biztosítása miatt az Őrhalom belterületi és a vasúti átjárót érintő munkákat 2023 májusa után kezdik kivitelezni.
Nem mindennapi megoldást jelent a terepszinten futó út kivitelezése, amelyet úgy alakítanak ki, hogy egy esetleges árvíz esetén ne akadályozza az árhullám levonulását. Ezzel elkerülhető a körülbelül egy kilométer hosszú töltés, és az azt keresztező számos áteresz építése.
Említésre méltó megoldás továbbá, hogy az Ipoly-híd 56 tonnás acél főtartóit két-két darabban szállították a helyszínre, majd az összehegesztést követően oldalanként egyben emelték azokat a helyükre egy 500 tonnás daru segítségével.