Az 1837-ben alapított, Cincinnati (Ohio állam, USA) székhelyű vállalat mottója: „különlegessé tesszük a mindennapokat". Márkái, mint az Ariel, a Lenor, a Pampers, az Always, a Braun, a Gillette, a Jar vagy a Pantene már nemzedékek óta megtalálhatók a családok nappalijában, konyhájában, a mosókonyhában, sőt még a fürdőszobában is. A termékek kiváló minősége köszönhető a rendkívül jól működő csapatmunkának, a felkészült, tapasztalt és a friss munkaerőnek is.
Habár a P&G-nél is jelentős szerepet kap a mesterséges intelligencia, de továbbra is keresik a fiatal mérnököket, szakembereket nem csak a gyártás, hanem a menedzsment területén is.
Belülről építkező vállalat vagyunk, nálunk az üzletvezetés minden fajtája és ága elsajátítható. Nincs ez másként Magyarországon sem, számos lehetőséget tudunk nyújtani az itt élő üzleti, értékesítési, pénzügyi irányultságú fiatalok számára is"
- mondta a régiós pénzügyi igazgató.
Az Origo kérdésére, miszerint milyen módszerekkel próbálja a vállalat kezelni az orosz-ukrán háború miatt felborult ellátási láncok problémáját, a pénzügyi vezető elmondta: „Mostanra már jelentős gyakorlatot szereztünk abban, hogyan küzdjük le az alapanyaghiányt, amennyiben jelentkezik, ebben a koronavírus-járvány is hasznos tanulópénz volt.
A változásokat jól kezeljük, az ellátási láncunk rendkívül rugalmasan és hatékonyan reagál ezekre, és folyamatosan az üzleti igényeknek megfelelően tudjuk alakítani a gyártást. Jelenleg szerencsére nem tapasztalunk alapanyaghiányt, így a termelésünk zavartalan."
A koronavírus járvány negatív hatásai ellenére, vagy éppen ennek köszönhetően a vállalatnak sikerült kialakítania az alapanyag beszállításban és a logisztikában is egy olyan rugalmasságot, melyet ma is alkalmaznak. Egy ekkora vállalatnál, mint a P&G, a termelés, a kereskedők és a vásárlók együttes kiszolgálása miatt is fontos, hogy felkészülten reagáljanak az olyan helyzetekre is, mint a háború jelentette kihívások.
Az igazgató ugyanakkor azt is fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy az energiaárak emelkedése miatt náluk is növekedtek a gyártási költségek.„Jelenleg, ahogy a lakossági nagyfogyasztók, mi is emelt árat fizetünk. Míg a fogyasztói, polci árak meghatározása teljes mértékben a kiskereskedők hatásköre, a listaárak meghatározása már a beszállítóké.
A jelenlegi helyzet az, hogy dinamikus és jelentős fogyasztói áremelkedés van Magyarországon. Mi viszont ebben is megláttuk a lehetőséget: a csömöri önkormányzattal együttműködésben a fenntarthatóság jegyében alternatív energiaforrásokon alapuló beruházásokon dolgozunk."
Ahogy arról az Origo is írt, a cég az önkormányzattal közösen jelenleg hatástanulmányokat készít a geotermikus fűtés megvalósíthatóságáról az ottani gyárba.
Nagy kérdés persze, hogy az inflációs hatások hogyan érintik a vállalat termelését, és így végső soron a fogyasztókat is, akik a cég termékeivel a boltok polcain találkoznak:
„A P&G stratégiája a jelenlegi gazdasági körülmények között sem változik, termékeink kiváló minőségében nem ismerünk kompromisszumot.
Hiszünk a kutatás-fejlesztés jelentőségében, erejében, így folyamatosan újdonságokkal, innovációkkal látjuk el a piacot, mind a termékek teljesítményét, mind azok ökológiai lábnyomát tekintve.
Termékcsaládjaink a fogyasztókat is ösztönözni próbálják arra, hogy szokásaikat megváltoztatva saját háztartásaikban is környezetbarátabban éljenek" - mondta a pénzügyi vezető.
Cikkünk a következő oldalon folytatódik!