Az INA a munkálatok elvégzésére egy olasz céget, a mélytengeri merülésekre szakosodott CNS-t szerződtette, amelynek GSP Falcon nevű hajóval hétfőn már meg is érkezett a pulai kikötőbe. A GSP Falcon egy norvég szabványú, többcélú hajó, amely
képes a nehéz terhek kiemelésére és a búvárok munkájának biztosítására.
A hajó a tervek szerint két hónapig lesz a horvát vizeken, ennek során 28 búvár telítettségi (szaturációs) merülést végez, ami általában több napig tartó és nagy mélységben végzett tevékenységet jelent, jelen esetben 41 métert.
Nikola Misetic, az INA olaj- és gázkutatási, valamint kitermelési igazgatója elmondta:
egy speciális merülési módszerről van szó, amely szerint a búvárok még a fedélzeten nyomás alá kerülnek,
így kevesebb időt kell dekompressziós kamrában tölteniük, valamint hosszabb ideig maradhatnak a víz alatt. Nem kell lemerülniük és feljönniük, hanem egy speciális búvárharanggal ereszkednek a mélybe - hangsúlyozta.
Hozzátette: a búvárok cementtorlaszokkal véglegesen lezárják a gázfurat torkolatát, valamint kiemelik a sérült szerkezet megmaradt részeit, és ezzel biztonságossá teszik helyszínt a környezet számára.
Az INA közleménye szerint a munkálatok a horvát törvényeknek és szabályoknak megfelelően zajlanak, a legjobb ipari gyakorlatnak megfelelően - írta a lap.