A tranzakcióból befolyt összeget a meglévő hitelállomány refinanszírozására és a növekedési kezdeményezések finanszírozására fordítják, felgyorsítva a növekedés és terjeszkedés következő szakaszát, elsősorban Ázsiában és az Egyesült Államokban.
Mi a mezzanine?
A mezzanine - a reneszánsz kultúrából a gazdasági életbe átkerült kifejezésként - a saját tőke és a hitel tulajdonságait rugalmasan ötvöző finanszírozási forma.„Ez egy fontos mérföldkő a Nanushka számára, amely hozzájárul ahhoz, hogy végleg magunk mögött hagyjuk az ellátásilánc közelmúltbéli kihívásait. A SIG-i Capital finanszírozása révén készen állunk arra, hogy új növekedési kezdeményezésekbe vágjunk bele, és folytassuk az üzlet stratégiai fejlesztését annak a bizonyosságával, hogy jól felkészültünk a gazdasági bizonytalanságokra" - mondta Baldaszti Péter vezérigazgató.
A SIG-i tőke:
A SIG-i Capital az európai középvállalatok alternatív hitelfinanszírozásának szakértője. A céget 2019-ben alapították a Credit Suisse Special Investments Group korábbi vezetői. A SIG-i Capital által kezelt "SIG-i Euro Mezz II" alap mezzanine és speciális helyzeteket megcélzó finanszírozási konstrukciók európai vállalatokra történő kiterjesztésére összpontosít. A SIG-i Capital törekvése az európai gazdaság növekedésének elősegítése azáltal, hogy körültekintő, megalapozott és felelős módon finanszírozza azokat a vállalatokat, amelyek pozitív társadalmi és gazdasági értéket teremtenek.Bürchner Gábor, a GB & Partners stratégiai fejlesztésért felelős vezetője hozzátette:
A Nanushka a befektetési portfóliónk egyik zászlóshajója, és ez a tranzakció fontos lépést jelent a teljes növekedési potenciáljának felszabadítása felé. Hiszünk abban, hogy az ágazati szakértelmünk és a SIG-i Capital strukturált és személyre szabott pénzügyi megközelítése tovább segítheti a vállalatvezetést a megalapozott stratégiai elképzeléseik megvalósításában.
Jakub Topp, a SIG-i Capital befektetési igazgatója így nyilatkozott: „A SIG-i Capital büszke arra, hogy a Nanushka a portfólióvállalatai közé került. Különösen is fontos számunkra a Nanushka vezetőségének odaadása és elkötelezett, minden részletében a kiválóságra törekvő munkája. Biztosak vagyunk abban is, hogy a Nanushka szilárd növekedési alappal rendelkezik: a márka támogatása és elismerése erőteljesen megmutatkozott a Nanushka néhány legnagyobb, globális ügyfelével folytatott beszélgetésünk során. Tiszteletben tartjuk a Nanushka csapatának lendületét és ambícióit, és izgatottan állunk elébe, hogy támogassuk a menedzsmentet és a részvényeseket az üzlet tovább előmozdításában."
GB & Partners:
A GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt., átfogó tőkemegoldások nyújtására specializálódott, innovatív induló és növekedési szakaszban lévő vállalatok számára, mindezt különböző szektorokban, beleértve a fogyasztói, technológiai és egészségügyi szektort. A GB & Partner befektetési megközelítése magában foglalja mind a pénzügyi tőke, mind a stratégiai útmutatás biztosítását annak érdekében, hogy segítse a portfóliójába tartozó vállalatokat prosperálni és teljes potenciáljukat kiaknázni. Szakértői csapatán keresztül célja, hogy támogassa a vállalkozókat és a vezetőket a méretezhető, léptékváltásra alkalmas vállalkozások felépítésében, a kihívások leküzdésében és a lehetőségek kihasználásában.A Nanushka egy mára globálisan is elismert, nemzetközi divatház, amelyet Sándor Szandra alapított 2006-ban Budapesten.
Az "új örökségre", az innovatív kivitelezésre, valamint a szemet gyönyörködtető, s közben funkcionális ruházatra összpontosítva a Nanushka kreatív, elegáns, modern gardróbot épít fel, a fenntartható és felelősségteljes gyártás iránt elkötelezve.
Vanguards:
A Vanguards egy úttörő divatipari holding, ahol a luxus mellett megjelenik a határtalan kreativitás, a célorientált felelősségvállalás és a fenntartható növekedés előmozdításának hármasa. A Vanguards holdingot Baldaszti Péter (a Nanushka társalapítója) és a GB & Partners hívta életre 2022-ben. A társaság növekvő divatipari vállalkozások támogatását tűzte ki céljául. Elkötelezett a portfóliójába tartozó márkák alapítói által kidolgozott kreatív elképzelések támogatása mellett, mindezt személyre szabott stratégiákkal, amelyek bátran skálázzák a kereskedelmi ambíciókat, miközben tovább erősítik az új luxus piacával és az abban navigáló közönséggel való kapcsolatteremtést. Jelenleg három portfóliócége van a térségben: a Nanushka mellett a milánói székhelyű SUNNEI és egy másik közép-európai, hazai márka, az AERON.Baldaszti Péter 2016-ban csatlakozott a Nanushkához társtulajdonosként és vezérigazgatóként, a GB & Partners által lebonyolított első befektetésekor. Közösen 5 év alatt 1 millió euróról 50 millió euró értékűre növelte a vállalatot. A Nanushka úttörő szerepet vállalt az új luxus területén, férfiruházattal, szemüveggel és kiegészítőkkel bővítette kategória kínálatát, több mint 400-ra növelte globális kereskedőinek számát, és önálló márkaüzletet nyitott New Yorkban, Londonban, Csengduban és Sanghajban is a budapesti bázisa mellett. Irodát működtet Budapesten, Londonban és New Yorkban.
A Nanushka tanácsadója a Dentons, míg a SIG-i tanácsadója az ENS Africa és a Noerr voltak a tranzakció folyamán.