A Magyarországon több mint három évtizede növekvő Procter & Gamble globális szinten közel 2 milliárd dollárt költ kutatás-fejlesztésre évente, nagyjából 50 százalékkal többet, mint legközelebbi versenytársa, és többet, mint a legtöbb versenytárs együttvéve. Évente legalább további 400 millió dollárt fektet be az alapvető fogyasztói kutatásokba, hogy új innovációs lehetőségeket fedezzen fel, és mintegy 20.000 kutatást végez több mint 5 millió fogyasztó bevonásával közel 100 országban.
Közleményük szerint a folyamatos innovációk és termékfejlesztések nemcsak a fogyasztók életét könnyítik meg ismert termékekkel, de hozzájárulnak a fenntartható fogyasztás növeléséhez is a szűz műanyag felhasználásának drasztikus csökkentésével, és az újrahasznosított papírcsomagolások bevezetésével.
Egyik legújabb innovációjuk eredményeképpen a Tampax termékek műanyag applikátorát papírra, és a húzózsinórt is természetes anyagra cserélték, amelynek során
a csömöri üzemben hazai mérnökök segítettek beállítani az új módszer és alkatrész bevezetését és hatékony működését a gyártósoron.
A szakemberek több hónapon át tesztelték az applikátor falvastagságát, a zsinór szakítószilárdságát, valamint a gépsorok átállítását, míg kialakították a leghatékonyabb megoldást és a legfenntarthatóbb verziót a teljesítmény változása nélkül. A csömöri gyár a vállalat legnagyobb női higiénés termékeket gyártó üzeme világszerte, Európa legtöbb országán kívül Japánban, Kínában, az Amerikai Egyesült Államokban, Közép- és Dél-Amerikában, valamint Ausztráliában és Új-Zélandon is kaphatók az itt gyártott termékek.
Tampax terméket összesen két helyen gyártanak a világon, hazánkban és az Amerikai Egyesült Államokban, de a tengerentúli gyár leginkább az észak-amerikai piacot látja el, a világ többi részébe a csömöri gyárból kerülnek ki a termékek.
A vállalat élen jár az FMCG termékek innovációjában, négy kutatóközpontjuk közel 7000 kutatója folyamatosan termék- és csomagolástechnológiai fejlesztéseken dolgozik. A cég számára a fenntartható innováció megteremtése elsődleges, folyamatosan csökkentve saját vállalati lábnyomát, és kiemelt céljuk ezt a termékeiket használó fogyasztók számára is megkönnyíteni.
A K+F egyedülállóan fontos szerepet játszik az újrafeldolgozható összetevők, összetételek és csomagolások kifejlesztésében.
A kutatói folyamatosan életciklus elemzést végeznek a termékeken, hogy megállapítsák, milyen környezeti hatással bírnak, írták a közleményben.