Az utazási irodák számára nem könnyű nemet mondani az ügyfelek felől érkező igényekre, de előfordulnak olyan esetek, amikor egyszerűen nincs más választás. Ráadásul a közösségi média felületein a turisták által előzetesen látott „tökéletes" élmények is azt a képet közvetítik, hogy minden lehetséges – akár még oroszlánon is lehet ülni.
Utóbbi kérésről a Discover Africa nevű utazási iroda egyik munkatársa számolt be. Susan Swanepoel elmondta, hogy amikor az érdeklődő vendéggel közölte, hogy nem ülhet fel oroszlánokra, akkor
erre az a kérdés érkezett, hogy ebben az esetben milyen más vadállatot lehetne "meglovagolni."
Ez tipikusan az az eset, amikor az iroda munkatársai igyekeznek higgadtan elmagyarázni az ügyfélnek, hogy nincs lehetőség semmilyen vadállat meglovagolására.
Swanepoel szerint az ügyfelek egyre különösebb igényeire utal, hogy az elutasító választ követően a vendég úgy döntött, hogy mégsem utazik az irodával, és közölte, inkább Indiába megy, ahol a fia meg tud lovagolni egy tigrist.
Bár a fenti példa kirívó, Swanepoel a CNBC-nek elmondta, hogy korábban dolgozott olyan cégnél, amelynél sikeresen tudtak teljesíteni különös kéréseket. Például a 2010-es, Dél-Afrikában megrendezett labdarúgó világbajnokság idején ügyfelük volt egy japán vállalat, amely azt kérte, hogy a vendégei számára csak japán ételt szolgáljanak fel, melyeket japán séfek készítenek el, kizárólag japán alapanyagokból. Mindezt nagyjából 6 ezer vendég számára, hat héten keresztül.
Ennél azonban különlegesebb volt, amikor
egy vendég a Kalahári sivatagban azt kérte, hogy a 18 napos szafari ideje alatt minden nap új, bontatlan üvegű mogyorókrémet kapjon.
Vannak azonban olyan esetek, amikor a kérés egyszerűen idegesítő, és nem logisztikailag nehéz a kivitelezése. Swanepoel beszámolt egy esetről, amikor egy pár az utazás alatt azt kérte, hogy az ágyukon egy tollpárna és egy habpárna kapjon helyet, mégpedig az egyik az ágy jobb, a másik pedig az ágy bal oldalán. A pár aztán este 10 órakor telefonált, hogy összekeverték a párnákat. Amikor Swanepoel azt kérte, hogy legyenek kedvesek maguk kicserélni a párnákat, mivel a személyzet már lefeküdt, a vendégek azt követelték, hogy a megfelelő menedzser személyesen cserélje ki a rossz helyre került párnákat.
A Discover Africa igazgatója, Andre Van Kets hangsúlyozta, teljesen érthető, ha a tapasztalatlan utazók furcsa kérésekkel állnak elő, hiszen sok esetben nincsenek tisztában a reális lehetőségekkel. A munkatársak dolga ilyenkor, hogy elmagyarázzak, mi megvalósítható és mi nem.
Sok esetben azonban az a probléma, hogy
a közösségi médiából tájékozódó utazók egyszerűen csak azt látják, hogy egy utazás tökéletes és minden elképzelhető igényt kielégít.
Vagyis a vendégek gyakran teljesen eltorzult valóságérzékeléssel érkeznek meg, mivel nem ismerik az általuk látott bejegyzések kontextusát.
Ahogy tehát az utazási irodák egyre szélesebb körben nyújtanak különleges szolgáltatásokat, az utazók pedig egyre nehezebben tudják felmérni a tényleges lehetőségeket, úgy lesz egyre nehezebb az irodák dolgozóinak feladata, akiknek el kell magyarázniuk a vendégeknek, hogy nem minden lehetséges, amit elképzelnek.