A Procter & Gamble (P&G) a világ egyik legnagyobb és legszélesebb termékpalettával rendelkező fogyasztási termékeket gyártó és forgalmazó amerikai multinacionális vállalata, székhelye az Ohio állambeli Cincinnati-ben van.
Termékeit több mint 180 országban értékesítik, főleg drogériákban és szupermarketekben, illetve a kiskereskedelem más egységeiben.
Erőteljes magyarországi jelenléte is van, hiszen két korszerű gyára is működik hazánkban, az egyik Csömörön, a másik Gyöngyösön. A vállalat legmodernebb csömöri üzemében női higiénés termékeket, a gyöngyösi gyárban Braun borotvákat és Oral-B elektromos fogkeféket gyártanak a világ szinte minden országába, mind az öt kontinensre. A csömöri gyárba az Origo is ellátogatott, ahol a cég munkatársai részletesen bemutatták a népszerű termékek gyártási folyamatát.
A Forbes adatai alapján a cég globális árbevétele már elérte a 81 milliárd dollárt, nettó értéke pedig mintegy 352 milliárd dollár (2023. június 16-i adat). Ez minden bizonnyal annak is köszönhető, hogy termékeiket viszonylag drágán értékesítik - a vállalat saját közlése szerint is -, viszont cserébe kiváló minőséget kapnak a vásárlók.
A genfi székház az európai, közel-keleti és afrikai kereskedelmi tevékenység központja. 2023 pedig azért fontos év a vállalat életében, mert idén 70 éves a svájci jelenléte.
A P&G legfontosabb küldetésének a folyamatos innovációt tekinti, amely magában foglalja a felmerülő fogyasztói problémák megoldását és a fenntarthatóság integrálását is. A cég 13 kutatóbázissal rendelkezik világszerte, és több mint 7.600 tudóst és mérnököt foglalkoztat. Évente mintegy 2 milliárd dollárt költ K+F jellegű beruházásokra.
A cég feladata a fogyasztói igények kipuhatolása, megértése, kiszolgálása, és a termékek világpiacra vitele.
Ennek érdekében a legújabb tudományos és technológiai eljárásokat alkalmazzák, amelynek révén kiváló minőségű és alapanyagú termékek kerülnek a boltok polcaira. Emellett a vállalatvezetés célja, hogy a társaság 2040-re elérje a nulla károsanyag-kibocsátást az ellátási lánc egészében. Ezen túlmenően a P&G Éghajlatváltozási Cselekvési Tervében az is szerepel, hogy minden termékük csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható, az általuk használt alapanyagok pedig teljes mértékben természetesek legyenek.
Az idei innovációs expót június elején rendezték meg Genfben, ahol bemutatták a vállalat számos újdonságát, és tesztekkel bizonyították azok hatékonyságát. Az egyik legfrissebb információ a megjelent érdeklődők számára az volt, hogy a cég immár az egészségügyi iparba is betört. Szakembereik ugyanis kifejlesztették a Neurobion nevű vény nélkül kapható készítményt, amely különféle B-vitaminokkal segít enyhíteni a kezek és lábak zsibbadását, és kezeli azok kiváltó okait. A terméket már bevezették Lengyelországban, Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában is.
Forradalmi technológiai előrelépésként mutatták be az expón a népszerű mosókapszuláik új változatait, amikkel szobahőmérsékletűre állított mosóprogrammal is száz százalékos tisztaságúvá válhatnak a ruhák.
Ezzel az ígéret szerint jelentős pénzt is megspórolhatnak a háztartások, egészen pontosan a mosógéphasználat miatt fizetendő energiaszámla 60 százalékát.
Ez nagyobb léptékben pedig egészen látványos eredményekhez vezethet: akár 3,5 millió tonna szén-dioxid-kibocsátástól is mentesülhet az európai kontinens, ha 40 Celsius fok helyett 30-on mosunk. Hasonló eredményeket lehet elérni a Fairy mosogatószerrel, és kapszulákkal (ez Magyarországon Jar márkanéven ismert). Ha ezt használjuk a piszkos edényeink tisztítására, mosogatógépünket normálról rövid programra és alacsonyabb hőfokra állítjuk, az idő mellett 33 százalék energiát is megspórolhatunk, ezzel pedig csökkenthetjük a mosásunk karbon lábnyomát – állítják a cég fejlesztői.
Cikkünk a következő oldalon folytatódik, kérjük lapozzon!