A Fidelity vagyonkezelő cég, amely mintegy 20 millió dolláros részesedéssel rendelkezett a Twitterben, miután Musk 44 milliárd dollárért megvásárolta azt, most azzal az információval állt a nyilvánosság elé, hogy részesedése már alig ér 6,6 millió dollárt. Így a teljes vállalatot, amely Musk korai X.com nevű vállalkozása után most már hivatalosan X Holdings Corp. néven működik, mindössze 14,75 milliárd dollárra értékelte.
A Fidelity emellett 386 millió dolláros részesedéssel rendelkezik Musk magántulajdonban lévő SpaceX rakétatársaságában, és további 849 millió dollárral a Teslában.
A Twitter értékelése különösen a vállalat munkatársai számára lehet igazán érdekes,
akik közül sokakat akkor vettek fel oda, amikor a cég még a tőzsdén jegyzett társaság volt, kompenzációja pedig még részvényopciókat is tartalmazott. A Wall Street Journal jelentése szerint Musk márciusban felajánlotta, hogy ezeket az opciókat körülbelül 20 milliárd dollárra értékeli, ami annak egyértelmű beismerése lehet, hogy a vállalat értéke legalább a felére csökkent, mióta átvette az irányítást.
Musk minden bizonnyal arra törekedett, hogy a vállalatban némi leértékelődés menjen végbe, hiszen ellenkező esetben a beosztottak fizetését is emelnie kellett volna. A Fidelity-nek ezzel szemben nincs is kötelezettsége, sem motivációja.
Mióta 2022-ben átvette a Twittert, Musk olyan mértékű változtatások hullámát indította el, amely ritka egy olyan méretű és hatású vállalatnál, mint a közösségi hálózat.
Habár a drasztikus, 10 hullámban végrehajtott létszámleépítés, amiben a dolgozók 70 százalékát elbocsátottak, csökkentette a vállalat költségeit, ez nem jelentett érdemi segítséget. A Crown Estate, amely irodákat adott bérbe a vállalatnak, beperelte annak vezetőségét, mert hosszú ideig nem fizették a bérleti díjat. Így a megtakarítások eltörpültek a Musk kaotikus vezetése által okozott bevételkiesés mellett. A tartalom moderálásáért felelős csapatok leépítése és az oldal verifikációs programjának bezárása arra késztette a nagy hirdetőket, hogy visszavonuljanak a felületről.
A bevétel csaknem felére esett vissza a Musk átvételét követő hónapokban.
A problémák orvoslására Musk májusban bejelentette, hogy lemond a vezérigazgatói posztról, és Linda Yaccarino - az NBC reklámszakembere, akit "Bársonykalapács" néven ismernek selymes, de kemény tárgyalási stílusáról - veszi át a helyét. Az elnöki pozíciót azonban megtartotta, és továbbra is felelős marad a szolgáltatás technológiájáért és alkalmazásáért.
Forrás: The Guardian