A spanyol ruházati kiskereskedelmi üzletlánc szerdán azt közölte, hogy ebben az időszakban adózás utáni nyeresége éves összehasonlításban 54 százalékkal, 1,2 milliárd dollárra emelkedett, felülmúlva az elemzői várakozások átlagában szereplő 980 millió eurót. A negyedéves árbevétel 13 százalékkal, 7,6 milliárd euróra nőtt éves összevetésben.
A spanyol vállalat első negyedéves EBITDA-ja (kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredménye) 2,2 milliárd euró lett, 14 százalékkal meghaladva az előző év azonos időszakát.
Az eredmények az mutatják, hogy az Inditexnek, amelynek piaci kapitalizációja először haladta meg a 100 milliárd eurót a múlt héten, sikerült versenyképesnek maradnia, részben az áremelések révén, miközben spanyolországi bolti dolgozóinak átlagbérét 20 százalékkal emelte.
Az Inditex stratégiájának része a magasabb árak fenntartása az euróövezeten kívüli területeken. Egyes országokban, például az Egyesült Államokban, Mexikóban és Szaúd-Arábiában, bizonyos ruhák akár 91 százalékkal drágábbak, mint a hazai piacán.
A cég 1,6 milliárd eurós beruházást tervez 2023-ban, hogy mintegy 3 százalékkal megnövelje a bruttó üzletterületet.
Az Inditexet a spanyol Amancio Ortega alapította, a cég irányítását részben lánya, Marta Ortega vette át, akinek a tavalyi volt az első teljes éve igazgatótanácsi elnökként. A hálózat mintegy 7 ezer üzlettel rendelkezik csaknem 100 országban.
A leghíresebb Inditex márkák a Zara, a Pull&Bear, a Massimo Dutti, a Bershka, a Stradivarius és az Oysho.
Az Inditex részvénye több mint 6,8 százalékos pluszban, 34 eurón, 2017 nyara óta a legmagasabb szinten állt a madridi tőzsdén szerda délután 14 óra körül.