A BBC információi szerint az Anchor Brewing Company az évek óta csökkenő eladásokra hivatkozva közölte, hogy beszünteti a tevékenységét és felszámolja gyárát.
A japán sörgyártó óriás, a Sapporo, amely 2017-ben megvásárolta az Anchor-t, azt nyilatkozta, hogy a márka újjáélesztésére tett erőfeszítései kudarcot vallottak.
Az Anchor-t egyébként a kézműves sörök keresztapjának is nevezték az Egyesült Államokban.
"Ez egy rendkívül nehéz döntés volt" - árulta el Sam Singer, az Anchor Brewing Company szóvivője.
"Természetesen elismerjük az Anchor sörök fontosságát és történelmi jelentőségét főleg San Franciscóban. A világjárvány hatásai, az infláció és az egyre bővülő kínálat miatt azonban a vállalatnak nem maradt más választása, minthogy meghozza ezt a szomorú döntést a működés megszüntetéséről" - nyilatkozta a japán anyavállalat.
Amerikát egykor olyan sörgyártó óriások uralták, mint a Miller és az Anheuser-Busch. Az 1980-as évek óta azonban robbanásszerűen megnőtt a független sörgyártók száma. Az Anchor márka, amelynek gyökerei még az aranyláz idejére nyúlnak vissza, úttörője volt ennek a trendnek. Végül az 1970-es és 1980-as években a Maytag háztartási gépek örökösének támogatásával, továbbá annak köszönhetően, hogy szerepet kapott az Arnold Schwarzenegger főszereplésével bemutatott "San Francisco utcái" című tévésorozatban, világszerte ismertté vált.
Az Eater nevű élelmiszeripari weboldal például a következőképpen jellemezte az Anchor kézműves söreit:
buborékos, malátás, keserédes alternatívát kínál a vizes pilsnerekkel szemben",
amelyek sokáig uralták a piacot.
Az Anchor tavaly 10 millió dolláros forgalmat bonyolított le, szemben az előző évi 12 millió dollárral - ezt közölte a Sapporo, amely 2017-ben 85 millió dollárért vásárolta meg a vállalatot, hogy bővítse jelenlétét az amerikai sörpiacon. A japán cég a termékek megújításával és egyéb befektetésekkel próbálta élénkíteni az eladásokat, de nem tudta leküzdeni a koronavírus-világjárvány által az üzletre mért csapást.
A Sörfőzők Szövetsége szerint az Egyesült Államokban a kézműves sörök az összesen eladott sörök valamivel több mint 13 százalékát teszik ki.
Jelenleg a teljes söripar hatalmas nyomás alatt áll, köszönhetően az előre csomagolt koktélok egyre növekvő népszerűségének.
Az Anchor most 60 napos felmondási időt adott a 60 alkalmazottjának, de még reménykedik abban, hogy a felszámolási időszak alatt lesz olyan cég, amely felvásárolná. Habár a sörök gyártását már leállították, de július végéig folytatják a sör palackozását és forgalmazását Kaliforniában. A helyi sörözője is nyitva marad ideiglenesen, hogy a megmaradt készletet értékesítsék.
Forrás: BBC