A CPK ikonikus része az a hatalmas, gyémánt formájú átrium lesz, amely a repülőtéri terminál földi oldala mellett a gyorsvasúti és buszállomásnak is otthont ad, ezzel biztosítva kényelmes és gyors átszállást az egyes közlekedési módok között. A fejlesztés - Lengyelország új óriási repülőtere - minden bizonnyal hamara emblematikussá válik majd a légiközlekedésben.
A terminál melletti Airport Cityben irodák, kereskedelmi egységek és szállodák is helyet kapnak, amelyek a gyalogosan közlekedő utasok számára is könnyen elérhetők lesznek.
Rendelkezésre állnak adatok a repülőtér utasforgalmi termináljáról is: az nagyjából 400.000 négyzetméteres, kétszintes lesz. A schengeni térségen kívülre repülő, vagy onnan érkező utasok kiszolgálása egy külön szinten történik majd külön utasbiztonsági ellenőrzéssel, éttermekkel és üzletekkel.
A terminálhoz négy moduláris móló kapcsolódik, amelyek később a forgalmi igények függvényében bővíthetők.
Fontos engedélyt kapott meg a beruházás
A grandiózus vállalkozás közben megkapta a hatóságoktól a környezetvédelmi szempontok alapján kiállított engedélyt is. Ez - számolnak be arról lengyel források - megadja a zöld utat ahhoz, hogy megkezdődhessen egy konkrét kivitelezési ütemterv felállítása.A 6 földalatti peronból (12 vágány) álló vasútállomás a repülőtér kiszolgálása mellett országos közlekedési csomópontként is szolgál majd, és integrálja a lengyelországi nagyvárosokból induló regionális és távolsági vonatokat.
A repülőtér első szakaszának építése, azaz a két párhuzamos futópálya és a 40 millió utas kiszolgálására alkalmas infrastruktúra kialakítása 2028-ban kezdődik, és aztán a forgalom függvényében bővítik.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) előrejelzései szerint 2060-ban a repülőtér akár 65 millió utast is kiszolgálhat.
Lapozzon, a következő oldalon mutatunk néhány képet a látványtervek közül!
További részletek ide kattintva olvashatók.