Az asszony egy frappuccinóért ugrott be a helyi vegyesboltba, de nem akarta kivárni a pénztárnál feltorlódott sort, ezért inkább az egyik önkiszolgáló kasszát választotta.
Miután azonban beolvasta a terméket, megdöbbenve vette észre, hogy
a gép a fizetési opció kiválasztása előtt azt is kérte, hogy válasszon: 15 vagy 20 százalékos borravalót kíván-e hozzáadni a végösszeghez.
"Az önkiszolgáló pénztárgép borravalót kér" - fogalmazta meg egyszerűen és a tömören a posztjában az asszony.
A hozzászólók között volt, aki a kassza szemtelenségét hangsúlyozta, mások inkább az amerikai borravaló-kultúrát kritizálták, mondva, hogy "ez már túl messzire ment". Mindegyikben közös volt azonban a megdöbbenés.
Az egyik Reddit-felhasználó például ezt írta: "A vásárlónak kellene borravalót kapnia, köszönetképpen, hogy elvégzi a kasszás feladatát. Ez olyan, mint egy plusz forgalmi adó."
Egy másik hozzászóló szerint pedig nemsokára eljön a korszak, amikor be sem léphetünk a boltba anélkül, hogy némi aprópénzt ne fizetnénk le a bejáratnál.
"Ah igen, szeretnék többet fizetni ezért az amúgy is túlárazott termékért, köszönöm! Kicsit túl gazdagnak éreztem magam ma" - írta egy másik hozzászóló.
Ellentétben Angliával, ahol a borravaló inkább személyes döntés, mint elvárás, az amerikai ügyfélszolgálati dolgozók általában a számlán szereplő összegen felül további 15-20 százalék kifizetését várják el a szolgáltatásukért.
Akárcsak az Egyesült Királyságban, máshol is a jó szolgáltatás jutalmáért adják a borravalót. Európa legtöbb országában teljesen természetes a borravaló, elvárt mértéke azonban már kultúránként eltérő lehet. Szokás még a szállodákban a hordárnak, a takarítószemélyzetnek is borravalót adni a fáradozásukért. Az Amerikába látogatóknak azonban a brit posta azt tanácsolja, hogy "szinte minden tranzakciós helyzetben adjanak borravalót".
Forrás: Mirror