Nemrég még arról szóltak a hírek, hogy 77 éves Tupperware akár csődbe is mehet. Miként arról az Origo is beszámolt, maga a vállalat figyelmeztetett arra, hogy bedőlhet, amennyiben nem lesz képes gyorsan friss tőkét bevonni.
Bár a konyhai tárolóeszközeiről híressé vált cég az elmúlt években próbálta újrapozícionálni magát, és megszólítani a fiatalabb vásárlókat, úgy tűnt, leáldozott a társaságnak.
Ennek fényében igencsak meglepő, hogy a Tupperware részvénye 56 százalékkal drágult csütörtökön, és
az elmúlt öt kereskedési napon, összességében már közel 350 százalékkal emelkedett a papírja az amerikai piacon.
A társaság nehézségeit ugyanakkor mutatja, hogy az elmúlt napok szárnyalása ellenére a Tupperware részvénye idén még mindig csaknem 30 százalékos mínuszban áll.
Neil Saunders, a GlobalData tanácsadócég szakembere a BBC-nek elmondta, van némi optimizmus azzal kapcsolatban, hogy fordulat állt be a Tupperware ügyében, és a vállalat talált befektetőt. Hozzátette, erre azonban egyelőre nincs bizonyíték,
vagyis a részvénypiaci hangulatot inkább a remény, mintsem a bizonyosság hajtja.
Nem kizárt, hogy a Tupperware részvényének esete hasonlít az úgynevezett „mémrészvényekére". Ilyen volt például az AMC mozihálózaté, melynek papírját a nagybefektetők erőteljesen shortolták, vagyis arra fogadtak, hogy az árfolyama csökkenni fog. Beléptek azonban a kisebb befektetők, akik a vásárlásaikkal felhajtották az árfolyamot, kiszorítva a shortolókat.
Mindenesetre a következő hetekben, hónapokban valószínűleg világossá válik, hogy tőzsdei spekuláció vagy valóban megalapozott remény áll a Tupperware hirtelen részvénypiaci sikere mögött.