Július 4-e az Egyesült Államok legfontosabb nemzeti ünnepe, melynek elengedhetetlen kelléke a tűzijáték. A Statista friss összesítéséből azonban az derül ki, hogy az Egyesült Államok által importált tűzijátékok 99 százaléka Kínából érkezik.
A hivatalos kereskedelmi adatok alapján
az USA tavaly 203.700 tonna tűzijátékot importált, és ebből 201.469 tonna, vagyis a teljes mennyiség 99 százaléka, Kínából érkezett.
Pénzügyi értelemben ez azt jelenti, hogy az Egyesült Államok 2022-ben összesen 803 millió dollár értékű pirotechnikai eszközt vásárolt más országokból. Ebből a kínai import értéke 786 millió dollár volt.
Érdekesség, hogy a kontinenseken átívelő tűzijátéküzlet jelentős része mögött egyetlen ember áll, a dúsgazdag kínai Ding Yan Zhong.
A gyakran csak Mr. Ding néven emlegetett kínai üzletember vállalatai biztosítják az USA-ba érkező tűzijátékimport nagyjából 70 százalékát.
Minden egyes nap (átlagosan) 72 olyan konténer érkezik az Egyesült Államokba, amely a vállalataihoz köthető.
Az USA Kína mellett más országokra is támaszkodik a tűzijátékok beszerzésében. Különös módon a lista második helyezettje Spanyolország, ahonnan tavaly 800 tonna pirotechnikai eszköz érkezett a világ legnagyobb gazdaságába. A jelentősebb eladók között található még Thaiföld (575 tonna), illetve Hongkong (434 tonna), de még Németország és Olaszország is szerepel a listán, 143, illetve 136 tonnával – bár ezek mindegyike elenyésző a Kínából érkező volumenek mellett.