Hatalmas biznisz volt tavaly prémium italokat értékesíteni, a drága piákat úgy itták a fogyasztók, mintha nem lenne holnap. A Diageo ennek köszönhetően jócskán megnövelte a forgalmát és a nyereségét, a londoni központú cég nettó árbevétel 10,7 százalékkal nőtt, és elérte a 17,1 milliárd angol fontot (több mit 7750 milliárd forint). A működési nyereség 5,1 százalékkal emelkedett, ami 4,6 milliárd fontot (csaknem 2092 milliárd forint) jelent – írták. A prémiumkategóriás márkák 57 százalékkal járultak hozzá az összesített organikus árbevétel-növekedéshez.
Európában és az ázsiai, csendes-óceáni térségben két számjegyű növekedést ért el a társaság. A legérdekesebb, hogy a növekedések mind organikusak, hiszen ennyivel nem nőtt az infláció az egyes térségekben. Az észak-amerikai piacon stabil teljesítményt nyújtott, miután az amerikai ipar a pandémia után tovább normalizálódott.
A Diageo márkái több mint 30 országban, 200 helyszínen és 33 ezer munkavállaló közreműködésével készülnek világszerte.
Portfóliójában olyan kiemelkedő márkák szerepelnek, mint például a Johnnie Walker, a Smirnoff, a Baileys, a Captain Morgan, a Tanqueray és a Guinness. Magyarországon 18 éve van jelen a cég, termékeinek hazai forgalmazója a Zwack Unicum Nyrt.
A növekedés hátterében az állhat, hogy a pandémia után az elmúlt 12 hónap az első olyan év, amely karantén, vagy szigorítás mentes volt. Ennek köszönhetően megnyíltak a szórakozóhelyek és a teraszok is, ahol a Diageo által forgalmazott márkák rendkívül népszerűek.