Kukoly Dávid online marketing szakértő szerint sok mindentől függ az, hogy mitől lesz életképes egy webshop, hosszú távon azonban a siker egyik alapfeltétele a következetes marketing.
A mesterséges intelligencia korszakának kezdetén az egyre komplexebb digitális eszközök és platformok megjelenése az e-kereskedőktől adatalapú döntéshozatalt, a marketingszakemberektől pedig egyre komolyabb technikai tudást követel. A Shoprenter webáruház platform egy 2022-es kutatása szerint
a magyar webshoptulajdonosok a mai napig a keresőoptimalizálás (SEO), a Google-hirdetés és a social media „szentháromságában" hisznek,
ráadásul a megkérdezettek 57 százaléka még mindig házon belül oldja meg a marketinget, ami a szakember véleménye szerint több szempontból is problémás lehet. Úgy véli: ideig-óráig dolgozni lehet egy pár tízezer forinttal futó Google-hirdetéssel, de ez a növekedéshez ez önmagában nem elég. Jelezte, olyan korba léptünk, ahol egy sikeres webshop fenntartásához tudatosabb marketingjelenlétre van szükség - írta a Világgazdaság.
Tisztában kell lenni azzal is, hogy kiknek szeretne eladni az áruház, és a célpontokat hol lehet elérni. „Trend ide vagy oda, mit ér egy jó TikTok-videó, ha az onnan érkező emberek csak 3 másodpercig maradnak a weboldalon, nem vásárolnak semmit, cserébe viszont a videó elkészítése három és fél órába és több százezer forintba került?" – vélekedik a szakember. Szerinte a legfontosabb mutatószám az úgynevezett konverziós arány. Ez az érték azt mutatja meg, hogy száz látogatóból hányan váltak vásárlóvá.
A szakértő szerint, ha a vezetés tisztában van azzal, hogy melyik csatornán keresztül éri el a célközönséget, és arra mennyi időt, energiát és pénzt áldoz, akkor könnyebb meghozni a növekedést ösztönző döntéseket.
A platformrendszerek jellemzően a legjobb webáruház inkubátorok és elősegítik az egyes szereplők külföldi piacra lépését is. Közismert, hogy a magyar webshopok egyik nagy hátránya, hogy a tulajdonosok nem gondolkodnak globálisan. Nem akarnak az export-importtal foglalkozni, beföldi termékeket akarnak értékesíteni belföldi vásárlóknak. Ehhez képest a környező országok webes cégei (lengyelek, szlovákok, csehek) a régióban gondolkodnak és gyakorlatilag felfalják a kis, kezdő, vagy növekedésre képtelen vállalkozásokat.