A Spotify október 1-jétől korlátozná a fehérzajt sugárzó podcastek reklámbevételeit – értesült a Bloomberg az ügyet ismerő forrásokra hivatkozva. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy
ezek a csatornák nem lesznek jogosultak reklámbevételekre a Spotify „Ambassador Ads" programján keresztül.
A program lényege, hogy a podcastek sugárzói reklámbevételeket kapnak, mivel a hallgatók olvashatják a Spotify-hirdetéseket hallgatás közben. A vállalat belső elemzése azonban arra jutott, hogy ez nem éri meg a cégnek, ugyanis a fehérzajt sugárzó csatornákat a felhasználók általában a háttérben hallgatják, pihenés közben. Ezek a podcastek egyébként kizárólag nyugodt, pihentető hangokat sugároznak (mint az eső vagy a hullámok hangjai). Vagyis semmilyen szöveges tartalom nem jut el a felhasználókhoz, akik éppen ezért nem is „aktívan" hallgatják a műsort.
A különös helyzet további sajátossága, hogy az Ambassador Ads program eredeti célja a hagyományos (szöveges) podcastek támogatása volt,
ám a fehérzajt sugárzó programok meglepő módon rendkívül népszerűek lettek az elmúlt időszakban.
A Bloomberg múlt hónapban megszerezett adatai szerint a felhasználók összesen napi hárommillió órányi ilyen tartalmat hallgattak január óta.
Ezek a programok ráadásul annyira népszerűek lettek, hogy a Spotify még azt is fontolóra vette, hogy teljesen megszünteti ezeket a tartalmakat, és inkább átirányítja a felhasználókat a legnagyobb sztárok zenei csatornáira, melyek sokkal költséghatékonyabbak a vállalat számára. A probléma jelentőségét mutatja, hogy
a Spotify belső vizsgálata szerint a cég így 38 millió dollárral tudná növelni a profitját.
Végül a vállalat mégsem a megszüntetés, csupán a hirdetési bevételek korlátozása mellett dönthetett. Ha pedig ez valóban megvalósul, akkor a fehérzajt sugárzó csatornák a jövőben csak a hallgatóktól érkező támogatásokból, illetve az automatizált hirdetésekből kereshetnek pénzt a streaming platformon.
Forrás: New York Post