Ynon Kreiz, a Mattel vezérigazgatója a cég eredményei kapcsán úgy látja, hogy megérte a korábbi években szorgalmaznia, hogy a vállalat fordítson akár anyagi forrásokat is mozifilmek és tévés produkciók fejlesztésében való részvételre, mert
az értékesítésen jelentősen lendíthetnek az ilyen tartalmak.
Ugyanakkor a júliustól szeptemberig tartó időszak sikere ellenére - a növekedés mértéke felümúlta a várakozásokat - a cég nem növelte a karácsonyi időszakra vonatkozó eladási előrejelzéseit. Úgy látják ugyanis, hogy a Barbie-film keltette növekedési hullám elért a csúcsára, a gazdasági nehézségek pedig minden piacon visszafogottabb vásárlói költéseket vetítenek előre.
Az első élőszereplős Barbie mozifilm az idei év egyik legnagyobb kasszasikere lett a mozikban. A Margot Robbie és Ryan Gosling főszereplésével készült film jegyeladásai mostanra átlépték az 1,4 milliárd dollárt globálisan. A Mattel azt nyilatkozta, hogy az év első felének csalódást keltő eladásai után
125 millió dollár értékű löketet vár a mozifilm bemutatójától a játékbabák értékesítésében, amelynek "jelentős része már teljesült".
A közeljövőben a játékgyártó más ismert márkáira építő alkotások - például a Trolls, a Barney, a Hot Wheels, és a Polly Pocket - szintén felbukkannak majd a hollywoodi filmkínálatban, írja a BBC.