Ahogy az Origo nemrégiben megírta, a Booking.com több szállásadó partnerének is tartozott a kifizetésekkel. Most azonban egy újabb probléma körvonalazódik a cég körül.
Az elmúlt hetekben többen is kapcsolatba léptek a brit Guardian magazinnal, miután a szállásfoglaló cég rendszerén belülről kaptak csaló e-maileket. Az ügyfelek éppen a szállodai bejelentkezéshez készültek, amikor a noreply@booking.com címről érkezett egy e-mail.
A levélben az állt, hogy négy vagy tizenkét órán belül (ebben eltértek az egyes levelek) meg kell adniuk a bankkártya-adataikat a beágyazott linken keresztül, különben törlik a foglalásukat.
Az e-mailek a cég alkalmazásában is megjelentek.
A booking.com határozottan tagadta, hogy a rendszerét feltörték volna, és azt mondja, a hiba a partnerszállodák levelezőrendszereiben van. Az érintett hotelek szerint azonban náluk nem történhetett probléma.
A beszámolók szerint az e-mailek a megszólalásig hasonlítanak a hivatalosakhoz: a szokásos e-mail címről küldik őket, tartalmazzák a linket a foglaláshoz, valamint a tartózkodás összes részletét. Az pedig, hogy az üzenet az alkalmazásban is felbukkan, még inkább elaltatja az érintettek gyanakvását.
Egy áldozat, Kate Wright bankszámlájáról a csalók újra leemelték a már kifizetett szállás árát, miután válaszolt az e-mailre. Felhívta a Bookingot, ahol a call center munkatársai azt mondták neki, hogy ami szerinte történt, az egyszerűen lehetetlen. Végül a banktól visszakapta a pénzét - írja a Roadster.
A booking.com azt tanácsolja az ügyfeleinek, hogy ha bármilyen aggályuk van egy fizetési üzenettel kapcsolatban, ellenőrizzék a szálláshely fizetési szabályzatát az ingatlan hirdetési oldalán, vagy vegyék fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, amely éjjel-nappal elérhető.