A Wall Street Journal közlése szerint a Shein tavaly 23 milliárd dolláros bevételt ért el, nyeresége pedig 800 millió dollár volt. Az idei évnek merész célkitűzéssel vágott neki a főként ruházati cikkeiről ismert online kereskedő: bevételét 40 százalékkal kívánta növelni. Egyelőre nem tudni, ez sikerül-e, de mindenesetre jó úton halad, az év első kilenc hónapjában elért 24 milliárd dolláros bevétele alapján, írja a The Information.
A bevételi adatokból látható, hogy a vállalat már megelőzte a svéd H&M-et.
A versenytárs 16,4 milliárd dollár nettó árbevételről és 8,2 milliárd bruttó nyereségről számolt be a 2022. december 1-jén indult és 2023. augusztus 31-én zárult kilenc hónapos időszakban. A másik konkurens, az Inditex, a Zara-t is birtokló spanyol divatipari óriás, 18,3 milliárd dolláros globális bevételről számolt be a február 1-jétől július 31-ig terjedő hat hónapos időszakra vonatkozóan, 10,6 milliárd dollár adózás előtti nyereséggel.
A Shein jövőre szeretné bevezetni az amerikai tőzsdén is a céget, bár ezzel kapcsolatban jelenleg fennálló nehézséget jelent, hogy egy washingtoni kormányzati jelentés szerint a vállalat beszerzései nem átláthatók, megjelenik nálunk a kényszermunka, és érintett egyes szellemi tulajdonjogok megsértésének ügyeiben is.
A cég értéke jelenleg 66 milliárd dollár, ami lényegesen kevesebb a tavalyi értékelés során számolt 100 milliárd dollárnál.
A cég a koronavírus-járvány után a feltűnően olcsó árakkal szerzett magának stabil, több milliós vevői kört. A Covid-19 után – átszámítva – 1200 forintos ingekkel és néhány ezer forintnak megfelelő összegért kínált ruhákkal csábították magukhoz a fast fashion ruházat kedvelőit.
Egy elemzés szerint a Shein 2020 tavaszán a divatáru amerikai piacának 18 százalékát uralta, két évvel később már 40 százalékát. Az amerikai piacon pedig már tavaly novemberben megelőzte a H&M-et és a Zarat: akkor az összes eladás 50 százaléka a Shein-é volt, míg a H&M 16, a Zara pedig csak 13 százalékot hasított ki a piacból. 2022 májusában egy rövid időre megelőzték az TikTok-ot, az Instagram-ot és az akkor még Twitter néven futó X-et: mobilalkalmazásukat ugyanis többen töltötték le, mint a három népszerű közösségi felület applikációját.
A cégnek a tőzsdére lépésen túl más tervei is vannak. A Quartz szerint nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint hogy
a jövőben a világ legnagyobb online kiskereskedelmi vállalatának, az Amazonnak legyenek kihívói.
Ennek érdekében bővítik portfóliójukat, és a ruházati termékek mellett más árucikkeket is a kínálatukba vesznek. Például elektronikai termékek már megjelentek felületükön, más kiskereskedelmi láncokkal való együttműködés eredményeként.