Az előzetes felmérések szerint, akár félmillió lakásbiztosítást is újraköthetnek majd az ügyfelek a 2024. március 1-től március 31-ig tartó kampányidőszakban, a lakásbiztosítási díjaik jelentős csökkenése mellett. A kampány az értékesítési csatornák jelentős átrendeződését is elhozhatja.
Az 1000 fős mintán végzett reprezentatív kutatások alapján az ügyfelek közel 20 százaléka már hallott a kampányról, és közel harmada már most váltásra készül. A legnagyobb váltási hajlandóságot a fiatalok (25-34 éves korosztály) körében mérték, de a nyugdíjasok között is tízből-négyen érdeklődnének egy kedvezőbb ajánlat iránt.
A váltani szándékozók közel 40 százaléka a magas biztosítási díjat jelölte meg indokként,
több mint 30 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy „a biztosító túl magas díjemelésről küldött tájékoztatót".
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium által életre hívott márciusi lakáskampány iránti, különösen élénk a figyelem a korábban magas inflációnak és az előző évek folyamatos és egymásra rakódott díjemeléseinek köszönhető. Az ügyfelek nagyobbik része az elmúlt években egyáltalán nem törődött a lakásbiztosítások díjának emelkedésével. Az évek óta egy helyen „parkoló" lakásbiztosítások díjai mára emiatt oly mértékben megemelkedtek, hogyha újra kötnénk ezeket a szerződéseket, akkor már ma is tízezreket spórolhatnánk, áll a közleményben.
Ugyanakkor a lakásbiztosításokra nem csak az esetlegesen magas költségek, hanem az ingatlan alulbiztosítottsága miatt is érdemes odafigyelni. Erről az Origo szakértői vendégcikkét ide kattintva olvashatja el.
Bár a kampányra szóló akciós díjakat majd csak márciusban fogják kiadni a biztosítók, már a jelenlegi díjak között is hatalmas különbségek vannak. A Biztosítási Elemző Központ (BEK) által végzett példakalkulációk alapján a legtöbbet a családi házzal rendelkezők spórolhatnak.
A családi házak esetén, a nem ritkán 80-100 ezer forintot is elérő éves biztosítási díjak akár a felükre csökkenthetők, ami azt jelenti, hogy az elérhető átlagos megtakarítás esetükben akár évi 40-50 ezer forint is lehet.
A lakások esetében, amelyeknél az átlagdíjak valamivel alacsonyabbak, ugyanakkor 10-20 ezer forintos éves megtakarítás szintén elérhető
A biztosítók versenyét a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a közvetítői jutalékok csökkentésének előírásával is támogatja és elvárja, hogy a biztosítók által így elért költségmegtakarítást a társaságok juttassák vissza az ügyfeleknek, kedvezőbb díjak formájában. Ez további díjcsökkentést (megtakarítási lehetőséget) vetít előre, ami összességében akár arra is forrást teremthet az ügyfelek részére, hogy szolgáltatásaikban és feltételeikben jobb termékekre, például a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokra (MFO-ra) váltsanak.
Fontos tudni, hogy míg a márciusi váltási lehetőség minden, még a hitellel terhelt lakások biztosításaira is kitejed majd a biztosítások évfordulójától függetlenül, március hónapon kívül továbbra is csak évente egyszer - az adott biztosítás évfordulójának alkalmával - lehet majd lakásbiztosítót váltani.
A kampányban a korábbiaknál jóval nagyobb szerep juthat a biztosítási alkuszoknak a 165 milliárdos lakásbiztosítási piacon, véli közleményében a Biztosítási Elemző Központ.