A Sky News összegezte, hogy milyen kétlépcsős csalással próbálkoznak az adathalászok, a Booking.com pedig már figyelmeztette a felhasználóit - mind a foglalókat, mind a szállásadókat.
A Secureworks kiberbiztonsági cég ismertette, hogy az adathalászok először a Booking.com partnerhoteleit veszik célba. Küldenek nekik egy e-mailt, amiben egy korábbi vendégüknek adják ki magukat, aki egy elvesztett, nagy értékű tárgy iránt érdeklődik. Az e-mailbe tesznek egy linket, amiről azt állítják, hogy a Google Drive-ra visz, ahol fotók vannak a szóban forgó tárgyról. Azonban, ha a szállásadó rákattint a linkre, akkor
a Vidar Infostealer nevű programot azonnal feltelepíti a gépre, amivel a csalók máris hozzá tudnak férni az adott hotel Booking-fiókjához, onnan pedig rálátnak a foglalásokra - tehát el tudnak jutni az ügyfelekhez.
Ezek után az adathalászok e-mailt küldenek a szállásfoglalóknak, amiben azt írják nekik, hogy ha nem adják meg sürgősen a fizetéshez szükséges adatokat, akkor törlik a foglalásukat. Ez egy olyan figyelmeztetés, ami sokakat megrémiszthet, így nyilván a legtöbben azonnal cselekednek, ám egyszerre csak azon kapják magukat, hogy hirtelen eltűnik a pénzük a számlájukról - írja a Promotions.hu.
Sajnos a csalássorozat magas sikerességi arányt mutat, tehát az adathalászok eddig sok embert át tudtak verni, éppen ezért a Booking.com arra kéri a felhasználókat, hogy alaposan figyeljenek oda ezekre a veszélyes e-mailekre.