Így épül Magyarország egyik hatalmas közúti alagútja - képek

Az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagút munkálatai
Az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagút munkálatai
Vágólapra másolva!
Mindkét járatban mérföldkőhöz érkezik a Dömper, Subterra-Raab és Pannon-Doprastav alkotta konzorcium: a tervek szerint az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagútban az északi alagútjáratban összeér a két irányból zajló fejtés, a déli járatban pedig elindul a végleges szerkezet betonozása - írja a Magyar Építők. 
Vágólapra másolva!

A meghatározott ütemterv szerint haladnak az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagút munkálatai. A Sopron közelében két egymás mellett futó járatot kapó alagút

déli járatában már zajlik a vasbetonszerkezet kivitelezése,

az északiban ugyanakkor habár még csak a fejtés zajlik, de immár mindkét irányból.

A déli járatban a végleges szerkezet betonozása január első felében elindul.

Emellett a másik közelgő mérföldkő, hogy a fejtési munkáknak köszönhetően az északi járat lyukasztása január végén megtörténik.

A déli járatban most a legfontosabb feladat az alagút kitisztítása, profilozása, valamint az ellenbolt betonozása volt, amely az első vészátjáróig már el is készült.

Látványos galériát állítottunk össze a Magyar Építők munkatársai által készített felvételekből:

Az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagút munkálatai
Az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagút munkálatai
Az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagút munkálatai
Az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagút munkálatai
Az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagút munkálatai
Az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagút munkálatai
Az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagút munkálatai
Az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagút munkálatai
Az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagút munkálatai
Az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagút munkálatai
Az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagút munkálatai

Ebben a járatban már zajlanak a szigetelési munkák, négy blokk szigetelése elkészült. A vasszerelés is elindult, ezzel a munkával kettő blokkban vannak készen.

A betonozási munkák a fejtéshez hasonlóan keletről indulnak, miután itt van olyan felvonulási terület, amely lehetővé teszi a géplánc összeszerelését. A végleges vasbetonszerkezetbe már belekerülnek az alagút biztonságos közlekedését biztosító eszközök.

Az északi járatban a téli leállás után már csak mintegy 50 méter marad a fejtésből.

Ez a fejtés két irányból halad, miután a déli járat kilyukasztása után immár a nyugati oldalon is el tudták kezdeni a fejtést.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!