A csalásban hárman vettek részt, az egyik felhívta a férfit egy magyar bank nevében, hogy a számláját adathalászok támadták meg, majd továbbadta a telefont a társának, aki bankbiztonsági szakembernek mondta magát, majd a harmadiknak, aki ügyintézőként mutatkozott be.
A csalók felkészültek voltak, záporoztak a kérdések és javaslatok, még egy program letöltését is javasolták áldozatuknak.
Meggyőzték a férfit, hogy utaljon át nyolcmillió forintot egy "technikai számlaszámra", hogy az biztonságban legyen. A férfi el is utalta a pénzt.
A szerencséje az volt, hogy feltűnt neki, hogy sokáig tartják vonalban, ezért megkérte egy kollégáját, hogy hívja fel a csalók mondotta bank ügyfélszolgálatát. Ekkor kiderült, hogy az adathalászok által mondott tranzakció nem létezik, a csalók le is tették a telefont.
A férfi a pénzt azonban már elutalta, a rendőrség öt nap nyomozás után kapta el a csalókat, és a férfi tízezer forint híján visszakapta a pénzét.
A rendőrség javaslatai a hasonló csalás elkerülése érdekében:
Ne telepítsen ismeretlen alkalmazást!
Ne adja meg idegennek netbankja, bankszámlája adatait, PIN, illetve CVC kódját!
Ne engedélyezzen idegennek távoli hozzáférést!
Ne utaljon idegennek pénzt!
Ne higgye el a banki ügyintézés ilyetén módját, ellenőrizze vissza számlakezelő pénzintézeténél!